Zestaw narzędzi dla zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy
Aby szybko i bezpiecznie wprowadzić zautomatyzowane i autonomiczne pojazdy na drogi, AVL współpracuje z firmami Microsoft, Hexagon, Synopsys i Tracetronic nad zintegrowanym cyfrowym i zautomatyzowanym zestawem narzędzi. Ułatwia to wysoce wydajną i precyzyjną symulację funkcji jazdy i ich testowanie w połączeniu z różnymi czujnikami, elementami sterującymi i środowiskiem jazdy. Celem jest 500-krotne zwiększenie liczby testów przy zachowaniu tego samego czasu opracowywania.
Testowanie zautomatyzowanych i autonomicznych pojazdów jest obecnie trudnym zadaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. Złożone funkcje jazdy muszą być odporne na różnorodne rzeczywiste scenariusze jazdy i warunki środowiskowe. Dlatego też symulowana i testowana jest interakcja między czujnikami, elementami sterującymi i środowiskiem pojazdu. Aby przyspieszyć rozwój nowych funkcji i ich integrację, procedury testowe muszą być zautomatyzowane i optymalnie połączone na każdym etapie rozwoju - od oprogramowania w pętli do sprzętu w pętli i rzeczywistych testów drogowych. W tym celu AVL i jego partnerzy uruchomili inicjatywę ADET Autonomous End-to-End-Testing, aby opracować spójny, cyfrowy i zautomatyzowany zestaw narzędzi. Pozwala to na 500-krotne zwiększenie liczby przebiegów symulacji - wszystko przy zachowaniu tego samego czasu rozwoju.
Prosta i skuteczna wymiana danych między scenariuszami testowymi i zespołami
Dzięki cyfrowym, zautomatyzowanym przepływom pracy testowej i innowacyjnym narzędziom, firmy ułatwiają efektywne tworzenie i wymianę scenariuszy testowych. Zespoły producentów i dostawców mogą uzyskać dostęp do wyników z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Wszelkie usterki systemu można wykryć i wyeliminować na wczesnym etapie procesu rozwoju. Dzięki połączonej wiedzy AVL, Microsoft, Hexagon, Synopsys i Tracetronic, testy mogą być efektywnie planowane, a symulacje mogą być szybko wdrażane w infrastrukturze Microsoft Azure. Oceny i analizy danych i wyników są zautomatyzowane i płynnie wymieniane. Procesy, narzędzia i sekwencje testowe są koordynowane centralnie. Architektura ta będzie obejmować usługi takie jak Azure Kubernetes Service (AKS) do orkiestracji kontenerów, Azure Batch do automatycznego skalowania oraz specjalnie zbudowane instancje obliczeniowe HPC/AI platformy Azure. Obciążenia AI, w tym operacje uczenia maszynowego (MLOps), będą obsługiwane przez Azure Machine Learning.
– ADET ma zapewnić impuls dla testów ADAS, a w przyszłości również testów AD. Możemy odnieść sukces tylko wtedy, gdy wszyscy pracują razem - we właściwym miejscu, we właściwym czasie i we właściwej konstelacji. Dlatego zdecydowaliśmy się pracować jako partnerzy, a nie indywidualni gracze – Bernhard Mueller-Bessler, Head of Virtual Mobility, Hexagon.
– Efektywność i wydajność wymagane do testowania i walidacji funkcji autonomicznej jazdy można osiągnąć tylko dzięki doskonale skoordynowanym procesom i narzędziom zaangażowanych partnerów. Organizując testy w środowiskach fizycznych i wirtualnych, zapewniamy podstawę dla rozproszonej i wysoce skalowalnej realizacji, umożliwiając szybką i precyzyjną informację zwrotną w procesie rozwoju – Martin Böhm, Head of Autonomous Driving Software Solution, Tracetronic.
– Wysiłek i koszty wymagane do walidacji systemów ADAS i zautomatyzowanej jazdy są znaczące. Cyfrowe bliźniaki elektroniki dla tych aplikacji odpowiadają na potrzebę wydajnego przeprowadzania testów oprogramowania i systemów przy niższych kosztach. Przyczyniając się do inicjatywy ADET dzięki naszym wirtualnym rozwiązaniom do prototypowania i testowania, Synopsys pomaga firmom motoryzacyjnym przyspieszyć wdrażanie oprogramowania, walidację oprogramowania / sprzętu oraz skrócić czas wprowadzania produktów na rynek – Tom De Schutter, wiceprezes ds. inżynierii, Systems Design Group, Synopsys.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Ta inicjatywa daje AVL możliwość wprowadzenia na rynek zintegrowanych narzędzi do procesu rozwoju pojazdów autonomicznych i zorientowanych na oprogramowanie oraz udostępnienia ich klientom w formie usługi Software-as-a-Service – Jens Poggenburg, wiceprezes AVL.
– Dane są kluczem do rozwoju innowacyjnych technologii, zwłaszcza jeśli chodzi o zautomatyzowane i autonomiczne pojazdy. Pięciokrotny wzrost liczby symulacji, które przebiegają bez wydłużania czasu opracowywania, ilustruje transformacyjną moc danych. Wspólnie z AVL przyspieszamy nową erę mobilności - napędzaną mocą sztucznej inteligencji – Hermann Erlach, dyrektor generalny Microsoft Austria.
Źródło: AVL