Zestaw narzędzi dla zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy

Zestaw narzędzi dla zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy AVL

Aby szybko i bezpiecznie wprowadzić zautomatyzowane i autonomiczne pojazdy na drogi, AVL współpracuje z firmami Microsoft, Hexagon, Synopsys i Tracetronic nad zintegrowanym cyfrowym i zautomatyzowanym zestawem narzędzi. Ułatwia to wysoce wydajną i precyzyjną symulację funkcji jazdy i ich testowanie w połączeniu z różnymi czujnikami, elementami sterującymi i środowiskiem jazdy. Celem jest 500-krotne zwiększenie liczby testów przy zachowaniu tego samego czasu opracowywania.

Testowanie zautomatyzowanych i autonomicznych pojazdów jest obecnie trudnym zadaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. Złożone funkcje jazdy muszą być odporne na różnorodne rzeczywiste scenariusze jazdy i warunki środowiskowe. Dlatego też symulowana i testowana jest interakcja między czujnikami, elementami sterującymi i środowiskiem pojazdu. Aby przyspieszyć rozwój nowych funkcji i ich integrację, procedury testowe muszą być zautomatyzowane i optymalnie połączone na każdym etapie rozwoju - od oprogramowania w pętli do sprzętu w pętli i rzeczywistych testów drogowych. W tym celu AVL i jego partnerzy uruchomili inicjatywę ADET Autonomous End-to-End-Testing, aby opracować spójny, cyfrowy i zautomatyzowany zestaw narzędzi. Pozwala to na 500-krotne zwiększenie liczby przebiegów symulacji - wszystko przy zachowaniu tego samego czasu rozwoju.

Prosta i skuteczna wymiana danych między scenariuszami testowymi i zespołami

Dzięki cyfrowym, zautomatyzowanym przepływom pracy testowej i innowacyjnym narzędziom, firmy ułatwiają efektywne tworzenie i wymianę scenariuszy testowych. Zespoły producentów i dostawców mogą uzyskać dostęp do wyników z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Wszelkie usterki systemu można wykryć i wyeliminować na wczesnym etapie procesu rozwoju. Dzięki połączonej wiedzy AVL, Microsoft, Hexagon, Synopsys i Tracetronic, testy mogą być efektywnie planowane, a symulacje mogą być szybko wdrażane w infrastrukturze Microsoft Azure. Oceny i analizy danych i wyników są zautomatyzowane i płynnie wymieniane. Procesy, narzędzia i sekwencje testowe są koordynowane centralnie. Architektura ta będzie obejmować usługi takie jak Azure Kubernetes Service (AKS) do orkiestracji kontenerów, Azure Batch do automatycznego skalowania oraz specjalnie zbudowane instancje obliczeniowe HPC/AI platformy Azure. Obciążenia AI, w tym operacje uczenia maszynowego (MLOps), będą obsługiwane przez Azure Machine Learning.

ADET ma zapewnić impuls dla testów ADAS, a w przyszłości również testów AD. Możemy odnieść sukces tylko wtedy, gdy wszyscy pracują razem - we właściwym miejscu, we właściwym czasie i we właściwej konstelacji. Dlatego zdecydowaliśmy się pracować jako partnerzy, a nie indywidualni gracze Bernhard Mueller-Bessler, Head of Virtual Mobility, Hexagon.

Efektywność i wydajność wymagane do testowania i walidacji funkcji autonomicznej jazdy można osiągnąć tylko dzięki doskonale skoordynowanym procesom i narzędziom zaangażowanych partnerów. Organizując testy w środowiskach fizycznych i wirtualnych, zapewniamy podstawę dla rozproszonej i wysoce skalowalnej realizacji, umożliwiając szybką i precyzyjną informację zwrotną w procesie rozwoju Martin Böhm, Head of Autonomous Driving Software Solution, Tracetronic.

Wysiłek i koszty wymagane do walidacji systemów ADAS i zautomatyzowanej jazdy są znaczące. Cyfrowe bliźniaki elektroniki dla tych aplikacji odpowiadają na potrzebę wydajnego przeprowadzania testów oprogramowania i systemów przy niższych kosztach. Przyczyniając się do inicjatywy ADET dzięki naszym wirtualnym rozwiązaniom do prototypowania i testowania, Synopsys pomaga firmom motoryzacyjnym przyspieszyć wdrażanie oprogramowania, walidację oprogramowania / sprzętu oraz skrócić czas wprowadzania produktów na rynekTom De Schutter, wiceprezes ds. inżynierii, Systems Design Group, Synopsys.

Ta inicjatywa daje AVL możliwość wprowadzenia na rynek zintegrowanych narzędzi do procesu rozwoju pojazdów autonomicznych i zorientowanych na oprogramowanie oraz udostępnienia ich klientom w formie usługi Software-as-a-Service Jens Poggenburg, wiceprezes AVL.

Dane są kluczem do rozwoju innowacyjnych technologii, zwłaszcza jeśli chodzi o zautomatyzowane i autonomiczne pojazdy. Pięciokrotny wzrost liczby symulacji, które przebiegają bez wydłużania czasu opracowywania, ilustruje transformacyjną moc danych. Wspólnie z AVL przyspieszamy nową erę mobilności - napędzaną mocą sztucznej inteligencji – Hermann Erlach, dyrektor generalny Microsoft Austria.

Źródło: AVL

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę