Bosch przedstawia percepcję wideo jako samodzielne oprogramowanie

Percepcja wideo jako samodzielne oprogramowanie Bosch

Rozwój zautomatyzowanych funkcji jazdy zależy w dużej mierze od niezawodnych informacji o otoczeniu pojazdu. To właśnie one pozwolą pojazdowi poruszać się autonomicznie, bezpiecznie i bezproblemowo w ruchu drogowym. Percepcja wideo, czyli rozpoznawanie otoczenia pojazdu, odgrywa ważną rolę w przejściu od wspomagania do automatycznego prowadzenia i parkowania. 

W tym obszarze Bosch oferuje nie tylko zestaw sprzętu i oprogramowania, ale wprowadza również oddzielny produkt do analizy obrazu wideo. Niezależnie od sprzętu, oprogramowanie Bosch może być używane na różnych układach scalonych (SoCs). Daje to producentom samochodów maksymalną elastyczność.

Powiązane firmy

Bosch - Robert Bosch Sp. z o.o.

Oprogramowanie jako decydujący element zautomatyzowanej mobilności

Kierowcy oczekują, że ich pojazdy będą aktualizowane w podobny sposób co smartfony. W przyszłości będą mogli dodawać nowe funkcje do aut jak aplikacje, bez konieczności wymiany części.

Przyszłość mobilności jest zdefiniowana przez oprogramowanie. Przebudowujemy nasze portfolio systemów wspomagania kierowcy i oferujemy naszym klientom dokładnie to rozwiązanie, którego potrzebują – powiedział Christoph Hartung, prezes działu Cross-Domain Computing Solutions, który jest również siłą napędową wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy w firmie Bosch.

Oprogramowanie staje się coraz ważniejsze w tworzeniu nowoczesnych samochodów, zwłaszcza tych z zaawansowanym wsparciem kierowców. Biorąc pod uwagę te zmiany, Bosch rozszerza swoją ofertę w zakresie wspomagania i automatyzacji jazdy oraz parkowania. W przyszłości komponenty sprzętowe i programowe będą również sprzedawane oddzielnie.

Oprogramowanie do przetwarzania wideo

Czujniki oparte na obrazie wideo zapewniają kolejny sposób wykrywania otoczenia pojazdu podczas jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej. Dane obrazu przechwycone przez kilka czujników, takich jak nowe głowice kamer Bosch, są przetwarzane przez oprogramowanie i udostępniane zaawansowanym funkcjom wspomagania kierowcy związanym z jazdą i parkowaniem.

Technologia ta umożliwia automatyczne hamowanie podczas jazdy lub cofania, zastosowanie adaptacyjnego tempomatu, aktywną zmianę pasa ruchu, wspomaganie parkowania, a także zautomatyzowaną jazdę na autostradach, drogach pozamiejskich i miejskich. Do wykrywania i klasyfikacji obiektów oprogramowanie Bosch wykorzystuje sztuczną inteligencję, w tym głębokie sieci neuronowe. Podczas tworzenia takich sieci, Bosch może korzystać z ogólnoświatowych baz danych i tym samym uwzględniać lokalne, specyficzne dla danego kraju wymagania.

Od pojedynczego komponentu do kompletnego systemu

Obserwujemy trend wśród klientów, którzy nie decydują się już na kompletny pakiet oferowany przez dostawcę, ale zamiast tego coraz częściej proszą o poszczególne komponenty, które są kompatybilne z konkurencyjnymi produktami. W tym kontekście branża domaga się, aby nie tylko sprzęt był kompatybilny, ale także oprogramowanie było niezależne od sprzętu i operatora – powiedział Sven Lanwer, szef działu Driver Experience (ADAS) w firmie Bosch.

Bosch ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu kompletnych systemów kamer wspomagających kierowcę oraz w opracowywaniu dedykowanego oprogramowania do różnych zastosowań i integracji. To połączenie doświadczenia w zakresie sprzętu i oprogramowania jest jednym z największych atutów firmy Bosch. Firma będzie nadal rozwijać nowe, inteligentne czujniki z wbudowanym oprogramowaniem. Klienci firmy Bosch będą również mogli tworzyć własne, indywidualne, modułowe i możliwe do rozbudowy rozwiązania poprzez łączenie głowic kamer z platformą integracyjną ADAS.

Kompleksowe doradztwo w zakresie sprzętu i oprogramowania

Bosch opracowuje i produkuje kluczowe komponenty nowoczesnych pojazdów, w tym czujniki, komputery pokładowe czy oprogramowanie. Każdego roku firma produkuje ponad 250 milionów jednostek sterujących, które są także wyposażone we własne oprogramowanie. Bosch jest liderem także w innej, nieustannie zyskującej na znaczeniu dziedzinie: integracji oprogramowania z różnych źródeł oraz współpracy branży motoryzacyjnej i IT.

Źródło: Bosch

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę