W przypadku serwisu pojazdów użytkowych i ciężarówek, klienci chcą zminimalizować przestoje swoich flot. Warsztaty są pod presją, aby pracować w tempie pozwalającym jak najszybciej wrócić na trasę.
Technologie wspomagania kierowcy w pojazdach ciężarowych rozwijają się szybciej niż w samochodach osobowych. Wynika to z prostszej struktury tras, presji na efektywność i możliwości szybkiego zwrotu z inwestycji.
Wiodący producenci pojazdów ciężarowych w Europie, w tym Scania, MAN, Volvo Trucks, Daimler, IVECO oraz Ford, wystosowali wspólny list do komisarzy Unii Europejskiej z apelem o zmianę regulacji dotyczących emisji CO2 dla ciężarówek.
Innowacyjna ciężarówka z napędem na ogniwa paliwowe, opracowana przez Katedrę Inżynierii Produkcji Komponentów E-Mobilności (PEM) Uniwersytetu RWTH Aachen, odwiedziła MAHLE w Stuttgarcie w ramach roadshow po Niemczech.
Najwięksi gracze europejskiego rynku logistycznego, transportowego i energetycznego, w tym PepsiCo, Nestlé, IKEA czy EDF, wystąpili do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen oraz komisarza ds. transportu Apostolosa Tzitzikostasa z apelem o wprowadzenie wiążących celów zeroemisyjnych.
Marka znana z Formuły 1 zaprezentowała w Stambule nową linię olejów silnikowych PETRONAS Urania – flagowe rozwiązanie stworzone z myślą o branży transportowej, stojącej dziś przed ogromnymi wyzwaniami.
Toyota Motor Europe podsumowała pierwsze miesiące eksploatacji czterech ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w logistyce.
Webfleet, rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, ogłosiło nową integrację z RIO – spółką siostrzaną MAN. To pierwsze włączenie ciężarówek i autobusów do programu Webfleet OEM.connect.
Volvo Trucks zaprezentowało zmodernizowany system Driver Alert Support, którego zadaniem jest jeszcze skuteczniejsze wykrywanie oznak zmęczenia i rozproszenia kierowcy.
Nieterminowe płatności potrafią sparaliżować firmę – szczególnie w branży TSL, gdzie koszty rosną z dnia na dzień, a marże są minimalne.
Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane.
W perspektywie 5-10 lat biopaliwa staną się kluczowym rozwiązaniem umożliwiającym szybką dekarbonizację transportu ciężkiego w Polsce, wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Kearney.
10 lipca 2025 w autoryzowanym serwisie Renault Trucks VGTC w Pruszczu Gdańskim została podpisana umowa pomiędzy firmą Indeka Sp z o.o. z Kobylnicy, jedną z największych flot na Pomorzu.
Nawet 30 tys. euro grzywny grozi przewoźnikowi, który wciąż nie wymienił tachografu w samochodzie ciężarowym na model G2V2.
Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?