Zdaniem EXPERTa: Karolina Sypek z AkzoNobel o IT w branży lakierniczej

Zdaniem EXPERTa: Karolina Sypek, Dyrektor działu serwisu CE w firmie AkzoNobel, opowiada o branży IT wspierającej pracę warsztatu blacharsko-lakierniczego.
IT może zmienić „czas w pieniądz”
Trudno dzisiaj wyobrazić sobie pracę nowoczesnego warsztatu bez systemów IT, przede wszystkim bez BMS – Bodyshop Management System, czyli systemu do zarządzania działalnością blacharsko-lakierniczą. Wiodące systemy na rynku, w tym BMS AutoFlow, usprawniają przepływ informacji, umożliwiają komunikację z klientem końcowym.
Dostarczają wiele danych do analizy, co przekłada się na możliwość weryfikacji rentowności poszczególnych zleceniodawców, co wprost przekłada się na wyższe zyski w prowadzonym biznesie. Program BMS to także lepsze planowanie pracy, w przypadku AutoFlow z wykorzystaniem automatycznego Planera oraz krótszy czas obsługi zlecenia, co ma niebagatelne znaczenie w biznesie B&P, w którym powiedzenie „czas to pieniądz” jest bardzo aktualne.
Możliwość mieszania mniejszych objętości i wysoka dokładność zmniejszają zużycie produktu lakierniczego oraz ograniczają koszty. Wydłużający się czas obsługi zlecenia nie tylko uniemożliwia realizację kolejnych zleceń, a tym samym ogranicza wykorzystanie potencjału przerobowego warsztatu, a więc i zyski.
Każdy samochód, który jest w procesie produkcyjnym, niezależnie od jego etapu, generuje koszty. Te najbardziej oczywiste w postaci samochodu zastępczego, ale także koszty związane z miejscem parkingowym, zajętym podnośnikiem, potencjalną stratą po stronie klienta, który zbyt długo czeka na rozpoczęcie naprawy.
Rosnąca presja płacowa oraz brak wykwalifikowanych specjalistów to ogromne wyzwanie dla wielu branż
Oczekiwania konsumentów dotyczą produktu bądź usługi wysokiej jakości, uzyskanej w krótkim czasie. Nie inaczej jest w przypadku warsztatów blacharsko-lakierniczych, które mają duże trudności z pozyskaniem pracowników, a jednocześnie muszą utrzymać wysoką jakość naprawy oraz zrealizować zlecenie w możliwie najkrótszym czasie. Przedłużająca się naprawa wpływa na satysfakcję klienta oraz na pozytywny odbiór warsztatu przez płatnika.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Automatyzacja, czyli dążenie do zastąpienia ludzkiej pracy pracą maszyn, jest odpowiedzią na to wyzwanie. Rozwiązanie z powodzeniem jest wdrażane w wielu różnych branżach produkcyjnych i usługowych, w których powtarzalne czynności wykonywane są przez różnego typu urządzenia, dzięki czemu pracownicy są bardziej efektywni, a także zachowany jest stały poziom jakości przy często krótszym czasie danej czynności.
AkzoNobel przeniósł korzyści z automatyzacji do działalności blacharsko-lakierniczej. Mieszalnik automatyczny ColorMatchic to:
- minimalizacja ryzyka powstawania błędów,
- ograniczenie strat materiałów
- oraz czas, który wykwalifikowany pracownik może poświęcić na inne czynności,
co oznacza możliwość sprzedaży większej liczby roboczogodzin, większą przepustowość warsztatu, a tym samym wzrost rentowności.
Źródło: AkzoNobel