Zdaniem EXPERTa: Bartosz Sieradzki, Area Sales Manager w Arnott

Zdaniem EXPERTa: Bartosz Sieradzki Area Sales Manager Arnott Raven Media
17.9.2025

Poznaj zdanie EXPERTa: Bartosz Sieradzki, Area Sales Manager w Arnott odpowiada na pytanie dotyczące zawieszenia w pojazdach elektrycznych.

Czy zawieszenie w pojazdach elektrycznych różni się od spalinowych i czy trudniej je serwisować?

Mimo że samochody elektryczne są z reguły cięższe od swoich spalinowych odpowiedników, a ich punkt ciężkości znajduje się niżej, zawieszenie nie różni się znacząco. W praktyce stosowane są tradycyjne układy: sprężyna z amortyzatorem lub miech pneumatyczny – czasem w połączeniu z aktywnym amortyzatorem – bardzo zbliżone do rozwiązań znanych z aut spalinowych.

Systemy zawieszenia są jednak dostosowywane do konkretnych platform pojazdów elektrycznych, dlatego ich charakterystyka i ustawienia mogą się różnić. Inne bywają także krzywe tłumienia, podobnie jak w samochodach spalinowych. Z punktu widzenia serwisu nie ma zatem potrzeby stosowania specjalnych narzędzi, ani przechodzenia dodatkowych szkoleń.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę