Zdaniem EXPERTa: Bartosz Sieradzki, Area Sales Manager w Arnott
Raven MediaPoznaj zdanie EXPERTa: Bartosz Sieradzki, Area Sales Manager w Arnott odpowiada na pytanie dotyczące zawieszenia w pojazdach elektrycznych.
Czy zawieszenie w pojazdach elektrycznych różni się od spalinowych i czy trudniej je serwisować?
Mimo że samochody elektryczne są z reguły cięższe od swoich spalinowych odpowiedników, a ich punkt ciężkości znajduje się niżej, zawieszenie nie różni się znacząco. W praktyce stosowane są tradycyjne układy: sprężyna z amortyzatorem lub miech pneumatyczny – czasem w połączeniu z aktywnym amortyzatorem – bardzo zbliżone do rozwiązań znanych z aut spalinowych.
Systemy zawieszenia są jednak dostosowywane do konkretnych platform pojazdów elektrycznych, dlatego ich charakterystyka i ustawienia mogą się różnić. Inne bywają także krzywe tłumienia, podobnie jak w samochodach spalinowych. Z punktu widzenia serwisu nie ma zatem potrzeby stosowania specjalnych narzędzi, ani przechodzenia dodatkowych szkoleń.









