Ryzyko awarii silnika w Lynk & Co 01
GEELYNiemiecki Federalny Urząd Transportu Drogowego (KBA) opublikował pierwsze w swojej historii ostrzeżenie dotyczące pojazdu marki Lynk & Co. Komunikat – choć wyjątkowo lakoniczny – odnosi się do ryzyka przedwczesnego zużycia i możliwego zerwania paska rozrządu, co może prowadzić do nagłej utraty napędu oraz poważnego uszkodzenia silnika.
Doprecyzowane informacje zostały udostępnione przez rzeczniczkę producenta oraz potwierdzone w europejskich rejestrach akcji serwisowych.
Zakres problemu: dotyczy Lynk & Co 01 PHEV
Zgodnie z danymi przekazanymi mediom branżowym, wada dotyczy modeli Lynk & Co 01 PHEV wyprodukowanych w okresie:
18 sierpnia 2022 r. – 9 stycznia 2023 r.
W tym przedziale czasowym może znajdować się około 5 000 pojazdów w Europie, natomiast według danych z holenderskiego rejestru RDW całkowita liczba samochodów objętych kampanią na świecie wynosi 5 593 sztuki.
Charakter usterki: ryzyko zablokowania silnika
KBA określa problem jako możliwość:
- przedwczesnego zużycia paska rozrządu,
- zerwania paska,
- nagłej utraty napędu podczas jazdy,
- potencjalnego uszkodzenia silnika.
Holenderski urząd RDW klasyfikuje usterkę jako zagrażającą bezpieczeństwu, ponieważ zablokowanie silnika może uniemożliwić bezpieczne zatrzymanie pojazdu.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Reakcja producenta i przebieg naprawy
Według rzeczniczki Lynk & Co:
- wszyscy znani właściele pojazdów zostali poinformowani o zagrożeniu,
- zaleca się ograniczenie użytkowania samochodu do czasu wykonania naprawy,
- właściciele są proszeni o kontakt z autoryzowanym serwisem w celu dokonania bezpłatnej wymiany paska rozrządu.
Naprawa trwa średnio 2–3 godziny i jest realizowana pod wewnętrznym identyfikatorem producenta: bQBR-25-001
Źródła informacji: kfz-betrieb









