Regeneracja filtra cząstek stałych a olej silnikowy

Delphi
Reklama
Reklama

Użytkowników samochodów i mechaników nurtuje problem, który w różnym stopniu dotyczy silników ZS z filtrem cząstek stałych. Jest nim olej napędowy, który rozcieńcza olej silnikowy. Zamiast ubywać, oleju silnikowego przybywa wraz z przejechanymi kilometrami. Czy jest to niebezpieczne dla silnika?

[...]

Reklama

Stefan Myszkowski

Więcej informacji o regeneracji filtra cząstek stałych w nowym „autoEXPERCIE" 6/2012.

Reklama

Podpis do ilustracji:

Rys. 1. Układy typu common rail mogą zasilać silnik ZS kilkoma dawkami paliwa w trakcie jednego cyklu jego pracy. Wyróżniamy następujące rodzaje dawek paliwa: 1 - pierwsza dawka pilotująca, wtryskiwana ok. 60° przed GMP; 2 - druga dawka pilotująca wtryskiwana ok. 40° przed GMP; 3 - dawka główna wtryskiwana w okolicy GMP; 4 - pierwszy powtrysk wtryskiwany ok. 60° po GMP; 5 - drugi powtrysk wtryskiwany ok. 145° po GMP. Oznaczenia położenia tłoka w cylindrze: GMP - górny martwy punkt; DMP - dolny martwy punkt (Źródło: Delphi)
Reklama

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama