Oto marki z najlepszym serwisem

Lexus
15.12.2016

Według opublikowanego przez firmę analityczną JD Power raportu 2016 Australia Customer Service Index (CSI), najbardziej zadowolonymi z jakości serwisu posiadaczami samochodów klasy premium są klienci salonów Lexusa.

Ankietowani klienci oceniali firmowe salony według pięciu kryteriów. Były to jakość serwisu, przyjęcie pojazdu, doradca serwisowy, rozpoczęcie obsługi i jakość lokalu.

Lexus zdobył 852 punkty na 1000 możliwych, pozostawiając konkurentów daleko w tyle. Drugi w zestawieniu Mercedes-Benz dostał 828 punktów, zaś trzecie na liście Audi – 826, przy średniej dla marek luksusowych wynoszącej 824. Autorzy raportu zauważają, że oceny od dwóch lat rosną: w zeszłym roku było to średnio 817 punktów, a dwa lata temu – 803 punkty.

Komentując wyniki badania autorzy raportu zauważają, że ważnym czynnikiem zadowolenia klientów jest wstępna informacja o cenie usługi. Przedstawienie informacji o szacunkowych kosztach serwisu w przypadku usług pogwarancyjnych lub wymagających wymiany droższych części powodowało wzrost zadowolenia, sytuacja przeciwna – spadek.

Według JD Power, istotna dla satysfakcji klientów jest również osoba doradcy serwisowego, który powinien wykazywać się profesjonalizmem, a oprócz tego być komunikatywny, szczery i godny zaufania. Dla właścicieli aut liczy się również przyjemność rozmowy z doradcą.

Posiadacze luksusowych aut cenią sobie również kontakt ze strony serwisu kilka dni po wykonaniu usługi – telefon z pytaniem, czy samochód po odebraniu z serwisu sprawuje się jak należy, wpływa na pozytywną ocenę.

Istotnym czynnikiem zadowolenia klientów jest także wyposażenie salonów i stwarzane przez nie warunki komfortu. Rzeczy takie, jak bezpłatne napoje, WiFi czy miejsce, gdzie można usiąść z komputerem, znacznie podnoszą ocenę serwisu.

Źródło: motoring.com.au, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę