Henkel wprowadza środek na zimno zastępujący luty cynowe do naprawy karoserii

Henkel
31.1.2020

Henkel zaprezentował Teroson EP 5020 TR, czyli dwuskładnikowy materiał na bazie żywicy epoksydowej, który zastąpi konwencjonalny lut cynowy używany do naprawy uszkodzonej karoserii. 

Dzięki temu rozwiązaniu naprawiona karoseria ma być łatwiejsza do szlifowania i bardziej gładka. Ponadto materiał eliminuje potrzebę pracowania na otwartym ogniu tak jak w przypadku lutu cynowego, ponieważ można nakładać go na chłodno – w temperaturze pokojowej.

Teroson EP 5020 TR powstał w odpowiedzi na coraz to nowsze materiały, z których zrobiona jest karoseria. Wymagają bowiem one technologii naprawy, która nie będzie miała wpływu na sąsiadujące plastikowe komponenty, farbę ani zabezpieczenia przed korozją.

Joern Senftleben, twierdzi, że takie rozwiązanie oszczędza czas i nakład pracy potrzebny do naprawienia karoserii samochodu, a także jest po prostu bezpieczniejsze niż praca z wysokimi temperaturami.

Środek od Henkel jest dostarczany w postaci ręcznych naboi do pistoletu ze specjalną dyszą miksującą, która ułatwia jego aplikację. Można stosować go na wszystkich metalowych powierzchniach, wliczając w to nowoczesne stopy stali i aluminium oraz oczywiście do karoserii wszystkich typów pojazdów – także ciężarówek.

Czas pracy na zaaplikowanym środku wynosi 10 minut, co powinno wystarczyć mechanikowi do jego odpowiedniego rozprowadzenia na uszkodzonym fragmencie materiału.

Źródło: Henkel

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę