Czy warsztaty mogą zarobić na niecierpliwości klientów?

Cromax
15.4.2020

Artur Fedorczyk, National Sales Manager Refinish Systems, wyjaśnia, jak skorzystać na niecierpliwości współczesnych klientów.

Jak wiadomo, nieustannie dokonujący się postęp technologiczny sprawia, że klienci z całego świata są coraz bardziej niecierpliwi. Firmy z różnych sektorów gospodarki odczuwają silną presję, aby oferować lepsze usługi – w krótszym czasie. Przeprowadzone niedawno badanie  wykazało, że 79% menedżerów uważa, że klienci są bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek wcześniej oraz że zmienią dostawcę, jeśli ten nie spełni ich oczekiwań przy pierwszym kontakcie z firmą.

Artur Fedorczyk, National Sales Manager Refinish Systems, wyjaśnia – We współczesnym świecie zaawansowanych technologii, gdzie wszystko jest dostępne na żądanie, panuje pogląd, że wszystko powinno działać błyskawicznie. Badania firmy Google pokazują , że 40% klientów opuści stronę, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. To pokazuje, że ludzie są bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek, a firmy muszą odpowiednio dostosować swoje produkty i usługi do tego trendu.

Niecierpliwy kapitalizm

Na pierwszy rzut oka rosnąca niecierpliwość klientów może wydawać się trendem negatywnym, ale w rzeczywistości jest odwrotnie – stanowi ona doskonałą okazję dla warsztatów.

– To brzmi nielogicznie, ale prawda jest taka, że warsztaty mogą zyskać na niecierpliwości swoich klientów. Nasze systemy lakiernicze, oszczędzające czas, materiały i energię oraz ChromaConnect - nasz zaawansowany system do cyfrowego zarządzania kolorami, pomagają warsztatom zwiększać wydajność i pozwalają na najszybszą realizację napraw. Wygoda i szybkość pracy dają  przewagę nad konkurencją – wyjaśnia Artur Fedorczyk.

Wykorzystać okazję

Zamiast postrzegać niecierpliwość klientów jako utrudnienie, warsztaty powinny lepiej przyjrzeć się swoim procesom. Identyfikacja obszarów, w których można poprawić wydajność, przekłada się na efektywniejsze funkcjonowanie całego serwisu oraz większe zadowolenie klienta.  – Z pomocą właściwego systemu produktów Cromax warsztaty mają nieograniczone pole do popisu, jeśli chodzi o wykorzystanie niecierpliwości klientów na swoją korzyść, niezależnie od wielkości naprawy – dodaje Fedorczyk.

Na potrzeby drobnych napraw powstały specjalne rozwiązania, które znacznie przyspieszają cały proces. Dzięki odpowienim technologiom warsztaty mogą zarabiać na małych zleceniach i jednocześnie oferować klientom wysokiej jakości usługi w bardzo krótkim czasie. Za sprawą systemu Ultra Productive warsztaty nie tylko zmniejszają ilość zużywanego materiału i optymalizują czas pracy, lecz także obniżają koszty i zwiększają zyski.

W przypadku większych renowacji system Cromax Ultra Performance Energy System umożliwia realizację zlecenia w optymalnym czasie – element nadwozia można polakierować w zaledwie 36 minut. To pozwala lakiernikom uzyskać znakomity efekt końcowy i trwały połysk po aplikacji lakieru nawierzchniowego. Cały system jest dodatkowo bardzo wszechstronny. – Nawet jeśli lakiernik zdecyduje się odczekać, aż naprawiany element całkowicie wyschnie w temperaturze otoczenia, cały proces zajmie tylko 74 minuty, a rezultat wciąż jest znakomity– mówi Artur Fedorczyk.

– Jedyny sposób, aby odnieść sukces i zwiększać dochody, to poznać potrzeby klientów, a następnie wyjść im naprzeciw. To prawda, że nacisk na skrócenie czasu realizacji napraw podnosi poprzeczkę, ale ChromaConnect oraz nasze produkty i narzędzia pomagają warsztatom sprostać tym wymaganiom – kontynuuje Artur Fedorczyk.

Dodatkowe korzyści

Warsztaty mogą skorzystać na trendach konsumenckich. Odpowiednie podejście do tematu zapewnia im przewagę nad konkurencją oraz umożliwia zbudowanie dobrej reputacji wśród klientów.

– Klucz to zrozumieć klientów oraz wykorzystać ich niecierpliwość jako okazję, aby zwiększyć zyski i rozwijać firmę – kończy Artur Fedorczyk.

Więcej informacji na temat marki Cromax można znaleźć na stronie www.cromax.pl.

Źródło: Cromax

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę