Audi SQ7 wyróżnione dzięki temu silnikowi

Podczas uroczystości wręczenia nagród brytyjskiego magazynu Autocar, nowe Audi SQ7 TDI otrzymało tytuł „Autocar Innovation Award 2016“ za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania techniczne. Złożone z ekspertów jury rozdało nagrody w angielskim Silverstone.
- Przekonstruowany silnik V8 montowany w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje elektrycznie napędzaną sprężarkę – to nowość na skalę światową - wyjaśnia dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Sprężarka ta, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, zapewniając maksymalną dynamikę silnika, bez tzw. turbodziury. Podstawą wydajności tego urządzenia, jest częściowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V, zasilająca w energię również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji.
Nowością wśród systemów montowanych w tego typu samochodach, jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Pozwala ona znacznie zmniejszyć boczny przechył auta podczas pokonywania zakrętów i zapewnia sportową zwrotność. Dzięki temu Audi SQ7 TDI szybciej pokonuje zakręty. Elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu, podobnie jak elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zasilana jest energią z częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V.
Model SQ7 TDI, to pierwsze Audi wykorzystujące ten wydajny układ zasilania. Konwerter prądu stałego umożliwia połączenie częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, z instalacją elektryczną 12 V. Aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie elektromechanicznego systemu aktywnej stabilizacji przechyłu i elektrycznie napędzanej sprężarki na moc i ich chwilowe zapotrzebowanie na energię, pod podłogą bagażnika umieszczono 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący w prąd częściową instalację elektryczną. Jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 13 kW.
Źródło: Audi, Mototarget.pl