Rynek samochodów, jaki znamy od lat, zmienia się dynamicznie na naszych oczach. Szybkiemu wzrostowi oferty i popularności aut marek chińskich oraz elektryków towarzyszą zawirowania w handlu międzynarodowym spowodowane wprowadzanymi cłami, co może tylko przyspieszyć tę transformację.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Związek Dealerów Samochodów w oparciu o dane dostarczone przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Po polskich drogach jeździ coraz więcej aut. Rośnie liczba zarejestrowanych nowych pojazdów, a przy tym wśród wszystkich „w obiegu” jedna czwarta ma ponad 20 lat.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Związek Dealerów Samochodów w oparciu o dane dostarczone przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Analizy przedstawione w raporcie pochodzą z opracowania danych CEP.
W styczniu 2025 roku sprzedaż detaliczna zanotowała znaczący wzrost o 4,8% r/r, zaskakując rynek pozytywnie, zwłaszcza w kontekście nastrojów konsumenckich.
W lutym br. na kupujących czekało na wtórnym rynku 289 704 oferty sprzedaży samochodów, co oznacza spadek o 15% w porównaniu do stycznia 2025 r. (340 739).
Globalna standaryzacja i jasna orientacja dla wszystkich klientów w zakresie nazewnictwa modeli: Audi wzmacnia alfanumeryczny format swojej nomenklatury.
Polacy nie rezygnują z kupna samochodu – i to pomimo inflacji oraz coraz wyższych kosztów życia. Chęć nabycia pojazdu deklaruje 43% badanych. Większość z nich (60%) wybierze auto używane. Powód?
Rosnące koszty publikacji ogłoszeń w płatnych serwisach motoryzacyjnych wpływają na opłacalność biznesu profesjonalnych sprzedawców samochodowych, a nawet… na ceny pojazdów. To powoduje, że dealerzy oraz komisy szukają oszczędności i ograniczają aktywność lub wręcz rezygnują z wystawiania swoich ofert w płatnych portalach, skupiając się na darmowych alternatywach.
Przeciętny polski kierowca oszczędza na używany samochód szybciej niż Słowak, a nawet Niemiec, ale najszybciej oszczędzają Czesi. Te zaskakujące dane pochodzą z analizy ekspertów AAA AUTO.
W 2024 roku przy wyraźnej stabilizacji sprzedaży detalicznej, sektor motoryzacyjny roku kontynuował zapoczątkowane w połowie 2023 roku trendy wzrostowe. Liczba rejestracji wszystkich pojazdów w Polsce przewyższała poziom z poprzedniego roku o 26%.
AURES Holdings, spółka zarządzająca sieciami salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont, osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 108 661 samochodów.
W listopadzie na kupujących czekało na wtórnym rynku 271 605 ofert sprzedaży samochodów, czyli o ponad 4% mniej niż w październiku br (283 396). Wiek oferowanych samochodów obniżył się z 10 do 9 lat, a mediana przebiegu spadła do 164 000 km.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?