Branża motoryzacyjna aftermarket w Polsce kończy bieżący rok w dość dobrej kondycji – mimo wyzwań związanych z inflacją i rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Średni wiek pojazdów w kraju oscyluje w granicach 14–15 lat, co oznacza stabilny popyt na części zamienne i tradycyjne usługi serwisowe.
Poznaj zdanie EXPERTa: Łukasz Kelar, Zastępca dyrektora ds. rozwoju portfolio produktów w NOVOL w cyklu BEST OF THE YEAR 2025. Oto podsumowanie roku sprzedażowego 2025.
Według danych Eurostat oraz ACEA średni wiek zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce wynosi ponad 15 lat. Jednak na rynku wtórnym najczęściej sprzedawanymi samochodami są te, które mają 6 lat.
Listopad przyniósł wyraźne przejście w tryb końca roku: z jednej strony widać sezonowe korekty w liczbie ogłoszeń, z drugiej – rosnące zainteresowanie zakupem, napędzane wyprzedażami rocznika, niską inflacją i coraz śmielszym korzystaniem z finansowania.
Poznaj zdanie EXPERTa: Barbara Masłowska, dyrektor zarządzający w TEXA POLAND, opowiada o Best Of The Year 2025 w kontekście diagnostyki i elektroniki warsztatowej.
Grupa MAHLE ogłosiła zmiany w zarządzie koncernu. Jumana Al-Sibai, członkini zarządu odpowiedzialna za jednostkę biznesową Thermal and Fluid Systems, zakończy współpracę z firmą 31 grudnia 2025 roku.
Auta, których „kierowcy nigdy by nie kupili”, okazują się często bardzo ciekawymi propozycjami z (nie tylko) rynku wtórnego.
Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na polskim rynku, w trzech kwartałach 2025 r. zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% rok do roku.
Sprzedaż części samochodowych przechodzi prawdziwą rewolucję. Każdy warsztatowiec może usłyszeć: „ale w internecie jest taniej”. Coraz silniejsza pozycja e-commerce zmienia relację między serwisami a klientami.
W październiku br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 289 556 samochodów, czyli o 3 658 aut więcej niż we wrześniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu wzrosła o 713 zł i wyniosła 46 732 zł.
Porsche Polska sp. z o.o. ogłasza istotne zmiany personalne w strukturze zarządzania. Paweł Mazurek objął stanowisko kierownika ds. Porsche Approved.
Wrzesień utrzymał mocny kurs polskiego rynku motoryzacyjnego. Choć w handlu detalicznym widoczne było spowolnienie, sektor automotive wyróżnił się solidnym wzrostem sprzedaży.
We wrześniu br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 285 898 samochodów, czyli o 7 105 aut więcej niż w sierpniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu spadła o 677 zł i wyniosła 46 019 zł. Skrócił się także czas oczekiwania na kupca – z 42 dni w sierpniu do 40 dni we wrześniu.
Rynek motoryzacji przechodzi od kilku lat intensywną transformację. Wraz z rewolucją na rynku, zachodzą wielkie zmiany w roli sprzedawców pojazdów, którzy stają przed nowymi wyzwaniami.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Związek Dealerów Samochodów w oparciu o dane dostarczone przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?