W 2026 roku Audi będzie świętować pół wieku swojego najbardziej rozpoznawalnego rozwiązania technicznego – pięciocylindrowego silnika.
Japońska firma Astemo Ltd. opracowała nowy silnik przeznaczony do pojazdów elektrycznych typu BEV, który eliminuje potrzebę stosowania pierwiastków ziem rzadkich.
Od 1999 r. w fabryce VW w Polkowicach wyprodukowano już 15 milionów silników. Leadec towarzyszy temu procesowi od samego początku, oba zespoły wspólnie świętowały swój sukces.
Stellantis rozszerza swoją politykę specjalnej ochrony, dotyczącą łańcucha rozrządu, na wcześniejsze generacje silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi, produkowanych w okresie od października 2017 r. do stycznia 2023 r.
Zakład jednostek napędowych Stellantis w Tychach wyprodukował pięciomilionowy silnik, licząc od uruchomienia produkcji w 16 września 1999 r.
Prawidłowo działający układ zapłonowy to podstawa efektywnej pracy silnika benzynowego. Precyzyjne wyzwolenie iskry w odpowiednim momencie i cylindrze wpływa bezpośrednio na jego wydajność, zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Stawiając bezpieczeństwo i satysfakcję klientów na pierwszym miejscu, Stellantis uruchomił internetową platformę wsparcia przeznaczoną do składania i rozpatrywania wniosków europejskich konsumentów, którzy ponieśli koszty naprawy poprzednich generacji silników PureTech 1.0 i 1.2 (znanych również jako EB) z powodu nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnego zużycia paska rozrządu.
Duńska marka Zenvo Automotive zaprezentowała właśnie swój najnowszy silnik V12, nazwany Mjølner.
Lamborghini Temerario to jedyny seryjny supersamochód, który jest w stanie osiągnąć 10 000 obrotów na minutę. Gdyby tego było mało, został także wyposażony w nowy hybrydowy układ napędowy.
Awarie silników 1.8 TFSI lub 2.0 TFSI, z którymi klienci trafiają do warsztatów niezależnych, można podzielić na kilka kategorii. Większość usterek wynika z zaniedbań serwisowych i zbagatelizowania terminów wymiany oleju.
Silniki 1.2 PureTech, zaprojektowane zgodnie z zasadą downsizingu, wymagają odpowiedniej obsługi technicznej.
Zakład produkcji jednostek napędowych Stellantis w Tychach jest jedną z głównych europejskich fabryk Stellantis, produkujących wysokowydajne trzycylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem.
W 2014 r. na rynku pojawił się dobrze dziś znany silnik koncernu PSA – 1,2 Pure Tech turbo. Był on kontynuacją motoryzacyjnej myśli inżynierskiej, rodziny silników TU, czyli czterocylindrowych, czterosuwowych silników benzynowych.
Castrol wprowadził na rynek nową formułę swojego renomowanego środka smarnego do silników samochodowych, MAGNATEC, aby spełnić specyficzne potrzeby najpopularniejszych silników benzynowych Forda.
W 2006 r. koncern Volkswagena zaprezentował silnik o zapłonie iskrowym 1.8 TFSI, który był jednostką nowej generacji o oznaczeniu EA888.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?