Zakład jednostek napędowych Stellantis w Tychach wyprodukował pięciomilionowy silnik

Zakład jednostek napędowych Stellantis w Tychach wyprodukował pięciomilionowy silnik, licząc od uruchomienia produkcji w 16 września 1999 r. Załoga fabryki osiągnęła ten imponujący wynik dzięki, między innymi, ugruntowanej kulturze biznesowej, zbudowanej na wiedzy i profesjonalizmie.
T-Gen3
Pięciomilionowy silnik z tyskiego zakładu to T-Gen3, czyli najnowsza jednostka 3-cylindrowa z turbodoładowaniem, o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM. Element ten współtworzy napęd hybrydowy, w połączeniu z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym oraz 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów (eDCT), która obejmuje 21-kW silnik elektryczny, falownik oraz elektroniczny moduł sterowania.
T-Gen, wyprodukowany w tyskiej fabryce z najwyższą starannością o jakość i precyzję wykonania, trafia, m.in. do modeli marek Opel, Citroën, Peugeot, DS, wśród których znajdują się również Jeep Avenger, Fiat 600 i Alfa Romeo Junior, produkowane w drugim z tyskich zakładów Stellantis. To dzięki ich popularności Grupa Stellantis zapewniła sobie pierwsze miejsce w segmencie samochodów hybrydowych rynku UE30: w maju z udziałem na poziomie 18,03% oraz 15,85% w okresie styczeń–maj br.
Zalety układu hybrydowego
Układ hybrydowy, stanowiący pośrednie rozwiązanie pomiędzy tradycyjnym napędem spalinowym i w pełni elektrycznym, zapewnia wiele codziennych korzyści:
- mniejsze zużycia paliwa,
- lepszą ochronę środowiska,
- mniejszą emisję hałasu,
- większy komfort
- i radość z jazdy.
„Dodatkowa” moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, a także płynne i szybkie przejścia. Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy samochód zwalnia.
Wyniki fabryki w Tychach
– Pięć milionów silników, wyprodukowanych w naszym zakładzie stanowi prawdziwie imponujący wynik. Z perspektywy biznesowej potwierdza on, że inwestycja w ponowne uruchomienie produkcji w tyskiej fabryce, a także powierzenie jej ważnego strategicznie silnika, były trafne: zakład produkuje z wykorzystaniem pełnych mocy produkcyjnych, a za jakość i wyniki otrzymał ważne korporacyjne wyróżnienia: „Best Improver” i „Best Performer”.
Jednak, przede wszystkim, chciałbym docenić tyski Zespół, który osiąga te znakomite rezultaty: to jego otwartość na nowe wyzwania, kompetencje i codzienne zaangażowanie nadają mistrzowski rytm tyskiej produkcji. Bardzo wszystkim dziękuję za każdy z tych pięciu milionów silników: obecnym Pracownicom i Pracownikom, a także tym którzy, choć już z nami nie pracują, mają wkład w to osiągnięcie – powiedział Sławomir Czernecki, dyrektor zakładu jednostek napędowych Stellantis w Tychach.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Tyska fabryka jest jedną z czterech tworzących hub produkcyjny Stellantis w Polsce. Polskie fabryki Stellantis prowadzą wspólny projekt głębokiej transformacji energetycznej, w ramach którego budowane są farmy fotowoltaiczne o całkowitej mocy wynoszącej 58 MW. Po zakończeniu inwestycji, obok tradycyjnie posadowionych instalacji naziemnych, powstanie jeden z największych w tej części Europy system carportów, który dostarczy 7 MW energii.
Źródło: Stellantis