Branża motoryzacyjna w Polsce wielu osobom może kojarzyć się z czasami PRL i marką FSO. Choć obecnie własnej marki samochodów osobowych nie posiadamy, nasza rola na światowym rynku motoryzacyjnym jest znacznie większa.
Grupa VW prezentuje inteligentne pojazdy z AI i wdraża strategię „W Chinach, dla Chin" z siedmioma światowymi premierami modeli stworzonych specjalnie dla chińskiego rynku.
Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych w Polsce, osiągnęła w 2024 r. rekordowe przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 4,1 mld zł, co oznacza wzrost o 12,6% rok do roku.
26 marca br. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się wydarzenie „Securing the Competitiveness of the EU Automotive Industry – Technological Neutrality and Data Access in the Driver’s Seat”.
W marcu 2025 roku sektor motoryzacyjny w Polsce stabilnie wzrósł o 5,1% r/r, co potwierdza powrót rynku do równowagi po okresie dynamicznych zmian wywołanych pandemią i kryzysem komponentowym.
Sektor motoryzacyjny w Europie, odpowiedzialny za 7% unijnego PKB, wkracza w okres istotnych przemian. Po trudnym 2024 roku, naznaczonym ograniczaniem produkcji i zamykaniem fabryk, najbliższe 12 miesięcy ma przynieść pewną stabilizację według ekspertów PETRONAS.
5 marca 2025 roku na stronie Komisji Europejskiej pojawił się dokument dotyczący planowanych działań na rzecz wsparcia branży motoryzacyjnej w Europie.
W styczniu 2025 roku sprzedaż detaliczna zanotowała znaczący wzrost o 4,8% r/r, zaskakując rynek pozytywnie, zwłaszcza w kontekście nastrojów konsumenckich.
Exide Technologies i LIQUI MOLY Dynavolt Intact GP zawarli nową, 3-letnią umowę sponsorską. Firma Exide będzie wspierać zespół LIQUI MOLY Dynavolt Intact GP w mistrzostwach Moto2. Logo Exide będzie widoczne na motocyklach obu reprezentantów zespołu.
Jakie auta królowały w wyszukiwaniach Polaków w 2024 roku? Które marki znalazły się na podium, a jakie trendy mogą zaskoczyć?
aleo oferuje szeroką gamę innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów przeniesienia napędu do pojazdów azjatyckich.
Przemysł motoryzacyjny, będący od lat jednym z filarów gospodarki Europy, znalazł się w głębokim kryzysie. W 2024 roku ogłoszono likwidację aż 54 tysięcy miejsc pracy w sektorze produkcji części motoryzacyjnych – to największe redukcje od czasów pandemii COVID-19.
Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce obejmuje ponad 1000 firm, które co roku generują obroty o wartości blisko 140 mld złotych i tworzą miejsca pracy dla ponad 330 000 osób[1].
Na rynku wtórnym sprzedano w ubiegłym roku ponad 167 tys. prawie nowych samochodów, co oznacza wzrost aż o 51% w porównaniu z 2023 rokiem. Jest to największy wzrost w ostatnich latach po pandemii COVID-19. Pomiędzy 2023 a 2024 rokiem podaż wzrosła jedynie o 10,7%.
Z badania przeprowadzonego w grudniu 2024 r. na zlecenie polskiej firmy dealerskiej – Grupy Cichy-Zasada – wynika, że aż 56% kierowców wybiera samochód przede wszystkim na podstawie ceny.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?