Volkswagen na Auto Shanghai 2025: nowa era dla ICV w Chinach

Grupa VW prezentuje inteligentne pojazdy z AI i wdraża strategię „W Chinach, dla Chin" z siedmioma światowymi premierami modeli stworzonych specjalnie dla chińskiego rynku.
Strategia Grupy Volkswagen
Grupa Volkswagen rozpoczyna największą dotychczas ofensywę produktową na chińskim rynku podczas Auto Shanghai 2025. Zaprezentowane zostaną pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów. Siedem światowych premier, w tym modele nowej marki AUDI i Volkswagena, demonstruje szybką transformację Grupy i jej zaangażowanie w lokalny rynek.
Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty i dotrze do nowych grup klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim. Do 2027 roku w ramach ofensywy produktowej Grupa wprowadzi ponad 20 w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli (NEV), a do 2030 roku oferować będzie około 30 w pełni elektrycznych modeli.
Chińska ofensywa Volkswagena:
- Zaawansowana technologia AI - Volkswagen wprowadza wysoce zautomatyzowany system jazdy oparty na sztucznej inteligencji, opracowany przez spółkę CARIZON, który naśladuje ludzkie zachowania podczas jazdy przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
- Siedem światowych premier - Pięć z nich zostanie zaprezentowanych podczas Volkswagen Group Night w przeddzień oficjalnego otwarcia targów Auto Shanghai 2025.
- Nowa marka AUDI - Pierwszy produkcyjny model marki AUDI opracowany w całości w Chinach dla chińskich klientów, łączący charakterystyczne DNA Audi z innowacjami specyficznymi dla rynku chińskiego.
- Trzy koncepcje ICV Volkswagena - Marka zaprezentuje pojazdy z innowacyjnymi technologiami i nowym językiem projektowania, podkreślające DNA ukierunkowane na chiński rynek.
Wizja Grupy Volkswagen
– Chiny są kluczowym rynkiem dla naszej Grupy. Dzięki zmienionej dwa lata temu strategii osiągnęliśmy postęp szybciej niż planowaliśmy. Nasze produkty są dopasowane do potrzeb chińskich klientów: z przejrzystym językiem projektowania i najnowocześniejszymi technologiami. Do 2035 roku chcemy być globalnym liderem technologicznym w przemyśle motoryzacyjnym – podkreśla Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
– Zmieniamy system dostaw na tamtejszym rynku. Imponującym dowodem są prezentowane podczas Auto Shanghai modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen, opracowane w całości w Chinach, które wkrótce zostaną wprowadzone na rynek. Do 2027 roku wprowadzimy około 20 modeli elektrycznych i zelektryfikowanych z najnowocześniejszymi technologiami i systemami zautomatyzowanej jazdy – dodaje Ralf Brandstätter, członek zarządu odpowiedzialny za Chiny.
Premiery modeli podczas Auto Shanghai 2025
Audi
- Nowy, w pełni elektryczny pojazd oparty na platformie PPE, wyznaczający nowe standardy w zakresie osiągów, technologii, zasięgu i ładowania.
- Pierwszy produkcyjny model nowej marki AUDI z funkcjami wspomagania kierowcy poziomu 2++, zapewniający doskonałe wrażenia z jazdy i niezrównany komfort .
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Volkswagen
Trzy prototypy pojazdów ICV nowej generacji:
- elektryczny model z nadwoziem typu notchback (FAW-Volkswagen) zbudowany na platformie CMP,
- elektryczny B-SUV z range extenderem (EREV) od SAIC Volkswagen,
- elektryczny model B-SUV spółki Volkswagen Anhui.
Pozostałe marki Grupy
- Ducati Multistrada V4 S - premiera w Chinach.
- Powrót Porsche 911 GT3 w odpowiedzi na duży popyt ze strony chińskich fanów.
- Światowe premiery nowej stylistyki nadwozia Audi Q5L oraz trzeciego modelu Porsche Heritage Design.
Łącznie marki Grupy Volkswagen zaprezentują podczas Auto Shanghai 2025 ponad 50 modeli ze wszystkich segmentów rynku. Volkswagen Group China będzie transmitować na żywo najważniejsze wydarzenia z Media Night i targów za pośrednictwem oficjalnych kanałów Weibo i WeChat w dniach 22-23 kwietnia.
Strategia „W Chinach, dla Chin" umacnia lokalne możliwości rozwoju Grupy w obszarach elektromobilności, cyfryzacji oraz inteligentnej jazdy, jednocześnie przyspieszając procesy decyzyjne. Pozwala to na szybkie reagowanie na nowe trendy i pełne wykorzystanie dynamiki rynku chińskiego, co ma znaczenie dla umocnienia pozycji Volkswagena wśród zagranicznych producentów OEM w Chinach.
Źródło: Volkswagen Group