Polenergia uruchomiła w Warszawie nowy hub szybkich stacji ładowania. Zielona Strefa Elektromobilności powstała przy Centrum Handlowym Blue City, tuż obok Alei Jerozolimskich.
Jak pokazują badania, do najczęstszych przyczyn wzrostu zużycia energii w samochodzie elektrycznym zimą należą: ogrzewanie przy pokonywaniu krótkich tras, większe wykorzystanie urządzeń elektrycznych i wzrost oporów toczenia.
Afrykański etap wyprawy Lexie Alford i elektrycznego Forda Explorera rozpoczął się na dobre.
Przez długi czas zagadką pozostawało, dlaczego nieużywany akumulator trakcyjny, w miarę upływu czasu, sam się rozładowuje.
Audi uruchomiło w monachijskiej dzielnicy Obersendling kolejne firmowe centrum ładowania – Audi charging hub. Marka z czterema pierścieniami w logo rozpoczęła niedawno współpracę z firmą &Charge, by wspólnie umożliwić użytkownikom publiczne ocenianie stacji ładowania i nagradzanie ich za to. Projekt pilotażowy jest uruchamiany właśnie w Audi charging hub w Norymberdze, a jego nadrzędnym celem jest dodanie rozszerzonej rzeczywistości do cyfrowego ekosystemu marki.
Jesienią Mercedes-Benz uruchomi swoje pierwsze stacje ładowania o wysokiej mocy, realizując dalekosiężne plany rozbudowy własnej globalnej infrastruktury ładowania. Począwszy od października 2023 roku, pierwsze stacje ładowania Mercedes-Benz zostaną otwarte w Atlancie (USA), Chengdu (Chiny) i Mannheim (Niemcy). Do końca 2024 r. Mercedes-Benz zamierza rozwinąć swoją globalną sieć szybkiego ładowania do ponad 2000 punktów.
W Czechach powstanie sieć stacji ładowania przy sieci Kaufland. Docelowo powstanie 1000 punktów w 140 lokalizacjach, które wybuduje E.ON. Koszt inwestycji to niebagatelna jak na czeskie warunki kwota 2 mld koron (370 mln zł). Huby będą wyposażone m.in. w ultraszybkie ładowarki. W Polsce, stacje ładowania przy sieci swoich skalpów posiada już, Lidl a podobny projekt w rozpoczęła wdrażać m. in. Biedronka i Selgros.
Elektryczna rewolucja w Polsce nabiera tempa, a prognozy zakładają dostępność do blisko 100 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku. Mimo że ładowanie poza domem jest coraz łatwiejsze, nadal warto zastanowić się nad montażem domowej stacji ładowania.
Enefit, spółka należąca do estońskiej, państwowej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, udostępni publiczną sieć ładowarek do pojazdów elektrycznych w Bielsku-Białej i w Zabrzu.
Według ankietowanych Polaków rozwój infrastruktury ładowania w nowych i starszych budynkach w miastach zwiększy zainteresowanie autami elektrycznymi. W ten sposób myśli blisko połowa z nas.
Dostępność szybkich ładowarek wcale nie jest konieczna, by na co dzień wygodnie korzystać z elektrycznego samochodu.
Infrastruktura techniczna jest wg wielu specjalistów branży samochodowej tzw. wąskim gardłem w upowszechnianiu samochodów elektrycznych na wielką skalę. Pozostałe zmienne wskazują na szybko rosnące zapotrzebowanie rynku, a także realną sprzedaż. Inżynierowie z Wodzisławia Śląskiego opracowali rozwiązanie wykorzystujące infrastrukturę słupów oświetleniowych jako bazę do ładowania samochodów elektrycznych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?