Coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia do warsztatów, co rodzi nowe wyzwania serwisowe. Szczególnej uwagi wymagają systemy zawieszenia i hamulców, które w elektrykach działają w zupełnie innych warunkach niż w autach spalinowych.
Poznaj zdanie EXPERTa: Łukasz Cholewa, Manager Technical Services w Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions odpowiada na pytania dotyczące układu zawieszenia w pojazdach elektrycznych.
Po miesiącach intensywnych przygotowań i prac wdrożeniowych firma Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes (BSCCB) pomyślnie zakończyła proces zwiększania swoich mocy produkcyjnych w Stezzano (Bergamo) we Włoszech i Meitingen w Niemczech.
Poznaj zdanie EXPERTa: Dominik Chwał, Marketing Menedżer w firmie EBC Polska Sp. z o.o., odpowiada na pytanie, dlaczego hamulce hałasują.
Włoska firma Unigom prezentuje swoje rozwiązania SilentBlocks jako odpowiedź na rosnące wymagania współczesnej motoryzacji.
Firma Brembo światowy lider w dziedzinie układów hamulcowych prezentuje na targach Auto Shanghai 2025 przełomowy zestaw GREENTELL.
Zintegrowana obudowa hamulca łączy główny cylinder hamulcowy, wspomaganie hamowania i moduł hydrauliczny układów ABS/ESP w jednym elemencie.
Dbanie o regularne serwisowanie samochodu pozwala utrzymać pojazd w optymalnej kondycji. Często początkujący kierowcy zadają pytanie, gdzie wymienić klocki hamulcowe.
ZF, globalny lider w dziedzinie rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, umocnił swoją pozycję wiodącego na świecie dostawcy komponentów układu jezdnego, zdobywając znaczące zamówienie od globalnego producenta pojazdów.
Na zaproszenie firmy ZF redakcja autoEXPERTa odwiedziła nowoczesny zakład wrocławski. Powstają tu zaawansowane technologie bezpieczeństwa dla pojazdów użytkowych.
Firma Brembo podpisała umowę z Tenneco, spółką portfelową funduszy zarządzanych przez podmioty powiązane z Apollo Global Management, Inc., na zakup 100% udziałów w firmie Öhlins Racing.
W dynamicznie rozwijającym się świecie motoryzacji innowacjom podlegają poszczególne elementy samochodów. Przełomem technologicznym są np. hamulce pozbawione tradycyjnych układów hydraulicznych.
Kierowcy na ogół przypominają sobie o przewodach hamulcowych w momencie ich uszkodzenia. To poważny błąd.
Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.
Nowe rozwiązania w zakresie produkcji części układu hamulcowego minimalizują wibracje podczas jazdy i zwiększają bezpieczeństwo, stabilność oraz pewność prowadzenia samochodu. Zmniejszają zużycie elementów i są przyjazne środowisku.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?