Zaawansowane układy oczyszczania spalin zgodne z normami Euro 5, a przede wszystkim Euro 6, przyczyniły się w ostatnich latach do skomplikowania budowy silnika spalinowego.
Szybkość, precyzja, elastyczność i energooszczędność – to czynniki kluczowe dla Bosch przy produkcji złożonych części metalowych, które firma wykorzystuje wewnętrznie, jak i dostarcza klientom zewnętrznym.
Stale rosnące wymogi, które dotyczą ograniczenia emisji spalin i związanej z tym redukcji tarcia wewnętrznego w silnikach spalinowych, przyczyniły się w ostatnich latach do znacznego skomplikowania budowy układów chłodzenia. Osiągnięcie wysokiej sprawności cieplej jednostki napędowej okupione zostało licznymi zmianami w konstrukcji samego silnika, rozbudowaniem układu chłodzenia i zastosowaniem w nim wielu podzespołów sterownych elektronicznie.
Inżynierowie firmy Bosch pomyślnie zakończyli pierwsze testy systemu na drogach publicznych, pokonując trasę ponad 3 300 km przez różne strefy klimatyczne.
Technologiczno-usługowy koncern Bosch ogłosił wstępne wyniki za rok obrotowy 2024. Przychody ze sprzedaży wyniosły 90,5 mld euro, co oznacza spadek o 1% w ujęciu nominalnym rok do roku.
Opony to kluczowy element, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Spadek ciśnienia lub poluzowane śruby mogą prowadzić do awarii i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji.
Oprogramowanie i sztuczna inteligencja (AI) już teraz kształtują naszą codzienność. W przyszłości będą jednak kluczowymi technologiami. Bosch szybko dostrzegł potencjał inteligentnego oprogramowania oraz usług: dziś każdy produkt firmy jest wyposażony w AI lub był produkowany z jej pomocą.
Elektroniczne układy zapłonowe współczesnych silników benzynowych nie wymagają już tak skomplikowanej obsługi serwisowej jak ich odpowiedniki z lat 70. i 80. ubiegłego wieku, czyli mechaniczne układy stykowe.
Firmy Bosch i Pirelli ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu rozwoju technologii opartych na zaawansowanym oprogramowaniu oraz funkcjach wspomagania jazdy, wykorzystujących czujniki zintegrowane z oponami.
Firmy Bosch i Pirelli nawiązały współpracę, której celem jest rozwój nowych technologii opartych na oprogramowaniu i funkcji wspomagania jazdy z wykorzystaniem czujników zintegrowanych z oponami.
Według prognoz światowa produkcja pojazdów w 2024 roku utrzyma się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.
Transport towarów jest filarem światowej gospodarki, w której pojazdy użytkowe odgrywają kluczową rolę. Przechodzą one obecnie podobną transformację co samochody osobowe – stają się pojazdami opartymi na oprogramowaniu.
DKV Card akceptowana jako pierwsza karta serwisowa w warsztatach Bosch Car Service. Z usługi można korzystać na ponad 450 stacjach w Niemczech i Austrii.
Nowa norma Euro 7, która wejdzie w życie w listopadzie 2026 roku, po raz pierwszy określi limity emisji cząstek stałych pochodzących z innych źródeł niż spaliny, czyli na przykład z opon czy układów hamulcowych.
Dynamiczny rozwój motoryzacyjnych technologii i postępująca cyfryzacja elektronicznych systemów w pojazdach stawia przed warsztatem wielomarkowym szczególne warunki w kwestii obsługi serwisowej pojazdu.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?