ZF rozpoczyna seryjną produkcję układu steer-by-wire dla NIO ET9

ZF wyposaża flagowy model elektryczny ET9 chińskiego producenta NIO w najnowszą generacją systemu steer-by-wire, eliminując mechaniczne połączenie między kierownicą a kołami przednimi. Technologia ta otwiera nowy rozdział w motoryzacji, pozwalając na precyzyjne sterowanie oraz optymalne dostosowanie przełożenia kierownicy do prędkości i warunków jazdy.
Dzięki nowo utworzonemu oddziałowi „Chassis Solutions” firma ZF oferuje kompleksowe portfolio elektronicznych układów kierowniczych i hamulcowych, wspieranych przez autorskie oprogramowanie cubiX. To przełomowe podejście umożliwia rozwój pojazdów definiowanych programowo, zwiększając ich funkcjonalność i bezpieczeństwo.
ZF: Lider technologiczny
– Wprowadzamy układ kierowniczy przyszłości. Nasza technologia steer-by-wire to kluczowy krok w stronę pojazdów definiowanych programowo – podkreśla dr Peter Holdmann, członek zarządu ZF odpowiedzialny za Chassis Solutions. – Dzięki naszym innowacjom producenci, tacy jak NIO, zyskują większą swobodę w projektowaniu oraz podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.

NIO: Innowacje redefiniujące premium
– Technologia steer-by-wire to kamień milowy w naszej wizji pojazdów premium – zaznacza Danilo Teobaldi, główny inżynier NIO. – Współpraca z ZF umacnia naszą pozycję jako lidera w dziedzinie inteligentnej mobilności.
Steer-by-wire: nowe standardy w motoryzacji
System ZF opiera się na mechatronicznym siłowniku, eliminującym konieczność mechanicznego połączenia kierownicy z przekładnią. Polecenia kierowania wydawane są przez siłownik kierownicy w kokpicie, który posiada odpowiedni czujnik kąta obrotu.
To rozwiązanie odtwarza naturalne wyczucie układu kierowniczego, poprawiając zwrotność i ergonomię prowadzenia. W połączeniu z mechatronicznym układem skrętnym AKC firmy ZF, komfort jazdy znacznie wzrasta również w pojazdach elektrycznych, szczególnie tych o wydłużonym rozstawie osi.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Globalna ekspansja i przyszłość rynku
Obok NIO, kolejny światowy producent wdraża steer-by-wire na szeroką skalę, a w Europie rośnie liczba zamówień na ten system. W styczniu 2024 r. ZF połączyła działy Active Safety Technology i Car Chassis Technology, wzmacniając swoje kompetencje w zakresie nowoczesnych podwozi.
Dzięki najbardziej zaawansowanym technologiom by-wire, firma ZF kształtuje przyszłość mobilności, podnosząc standardy komfortu, bezpieczeństwa i innowacji w motoryzacji.
Źródło: ZF