Zdaniem EXPERTa: Tomasz Gorlicki, Przedstawiciel techniczno-handlowy w Hella Gutmann
Raven MediaPoznaj zdanie EXPERTa: Tomasz Gorlicki, Przedstawiciel techniczno-handlowy w Hella Gutmann, opowiada o digitalizacji warsztatu oraz o mega macs X.
– Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, tylko w 2024 r. liczba zarejestrowanych aut elektrycznych i hybryd plug-in wzrosła o 43% w stosunku do roku 2023 – na drogi trafiło ponad 141 tysięcy nowych pojazdów układami wysokiego napięcia.
Warsztaty, które do tej pory koncentrowały się na diagnostyce pojazdów spalinowych, muszą inwestować w nowoczesne urządzenia zdolne do pracy z układami wysokiego napięcia. Pojazdy elektryczne operują napięciami sięgającymi 400-800 V, co wymaga nie tylko izolowanych narzędzi i środków ochrony osobistej, ale przede wszystkim specjalistycznych mierników oraz testerów przystosowanych do diagnostyki systemów HV. Tradycyjny skaner błędów nie wystarczy.
Tomasz Gorlicki opisuje przykład nowoczesnego rozwiązania, dedykowanego warsztatom samochodowym:
– W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży powstało urządzenie Hella Gutmann MT-HV – moduł pomiarowy zaprojektowany specjalnie do pracy z pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi. W połączeniu z systemem mega macs X stanowi kompletny zestaw diagnostyczny, który umożliwia wykonywanie pomiarów zarówno wysokiego, jak i niskiego napięcia. Dzięki komunikacji z mega macs X, użytkownik ma dostęp do instrukcji krok po kroku, punktów pomiarowych oraz wartości referencyjnych dla ponad 160 modeli pojazdów – a baza jest stale rozwijana.










