Zdaniem EXPERTa: Łukasz Cholewa Manager Technical Services, Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland

Zdaniem EXPERTa: Łukasz Cholewa Manager, Technical Services w firmie Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland, odpowiada na pytanie o pojazdy elektryczne.
Czy zwiększona masa własna pojazdów elektrycznych wymaga częstszej kontroli komponentów zawieszenia, takich jak tuleje lub wahacze?
Zwiększona masa własna pojazdu elektrycznego nie wymaga częstszych kontroli komponentów zawieszenia, o ile są one odpowiednio zaprojektowane i użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta. Zarówno w przypadku pojazdów elektrycznych zaadaptowanych z konstrukcji spalinowych, jak i tych projektowanych na dedykowanych platformach, zawieszenie jest dostosowywane do większych obciążeń.
Kluczowym czynnikiem wpływającymna trwałość komponentów zawieszenia są jednak warunki eksploatacji, które w większym stopniu niż masa pojazdu własna mogą przyczyniać się do ich zużycia. Producenci części samochodowych dokładają wszelkich starań, aby zapewnić trwałość i niezawodność elementów zawieszenia. Niemniej jednak kontrola stanu zawieszenia pozostaje niezbędna ze względu na jego kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno kierowcy i jego pasażerom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego.