Zdaniem EXPERTa: Kacper Zabłocki Product Management & Technical Services Manager Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland

Zdaniem EXPERTa: Kacper Zabłocki z firmy Schaeffler Raven Media
22.1.2025

Truck pełen wiedzy lub kurs online – Kacper Zabłocki, Product Management & Technical Services Manager, opowiada o aktualnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym oraz o ofercie szkoleniowej firmy Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland.

Najbardziej pożądane przez doświadczonych mechaników są szkolenia praktyczne. Prowadzone są w zależności od tematyki albo w warsztatach klientów (na tzw. żywym organizmie) albo w MTC, w dowolnie wskazanych lokalizacjach.

Przykładami takich zajęć są szkolenia:

Powiązane firmy

Schaeffler Polska Sp. z o.o.
  • INA 4 Silniki – szkolenie praktyczne z profesjonalnej wymiany rozrządu,
  • LuK GearBOX 4 skrzynie biegów – szkolenie praktyczne z profesjonalnej wymiany zestawu sprzęgła,
  • INA 1.5 TSI – praktyczne szkolenie w warsztacie z profesjonalnej wymiany rozrządu.

Na tego typu szkolenia zgłaszają się do nas także klienci zagraniczni, dla których jesteśmy w stanie zrealizować dedykowany warsztat w naszej siedzibie. Posiadamy również własne Mobilne Centrum Treningowe, jesteśmy więc w stanie dojechać swoim truckiem szkoleniowym właściwie wszędzie i zrealizować treningi z wykorzystaniem różnego rodzaju części i eksponatów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Takie szkolenia realizujemy zwykle dla warsztatów naszych dystrybutorów, a liczba uczestników jest tutaj ściśle limitowana. Nowością w ofercie jest szkolenie dotyczące nowych technologii HV: „Samochód hybrydowy nie taki niezniszczalny”.

Warto dodać, że uczestnicząc w oferowanych przez nas szkoleniach, po zdanym teście, otrzymuje się imienny certyfikat – co stanowi dodatkową wartość dla mechaników potwierdzającą ich profesjonalizm. Mechanicy należą do aktywnej grupy zawodowej – sami szukają informacji, wymieniają się opiniami na forach i poszukują kontaktów z ekspertami.

Obserwujemy to na co dzień na naszym portalu warsztatowym (repxpert.pl) i na profilu na Facebooku (Repxpert Polska). Wyraźnie wzrosło też zainteresowanie korzystaniem z aplikacji mobilnej Repxpert, za pomocą której skanowane są kody QR z opakowań produktów Schaeffler. Zapewnia to mechanikom natychmiastowy dostęp do pełnej informacji o produkcie i do instrukcji jego montażu. Dodatkowo użytkownicy zbierają punkty bonusowe w programie lojalnościowym.

Choć komunikacja „na żywo” i szkolenia bezpośrednie są najbardziej preferowane w branży motoryzacyjnej, to treningi online stanowią równie cenne – dodatkowe źródło wiedzy. Sądzimy, że tego rodzaju kursy będą dalej zyskiwać na popularności, szczególnie w kontekście coraz szerszego zastosowania technologii VR oraz odwróconej rzeczywistości.

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę