Zdaniem EXPERTa: Kacper Mioduszewski, Product Manager w Integra Software o digitalizacji warsztatu

Zdaniem EXPERTa: Kacper Mioduszewski z Integra Software Raven Media
19.11.2025

Poznaj zdanie EXPERTa: Kacper Mioduszewski, Product Manager w Integra Software opowiada o digitalizacji warsztatu, o innowacyjnej platformie usprawniającej pracę mechanika i kontakt z klientem oraz o integracji rozwiązań cyfrowych dedykowanych branży motoryzacyjnej.

Kacper Mioduszewski, Product Manager w Integra Software, podkreśla kompleksowość współczesnych rozwiązań:

– Wybierając system do zarządzania warsztatem warto zdecydować się na takie rozwiązanie, które umożliwia kompleksową obsługę całej firmy. Oprogramowanie Integra Car 7 zapewnia skuteczne wsparcie w rozwiązywaniu codziennych problemów i przynosi wymierne korzyści na każdym etapie pracy warsztatu.

Opcje konfiguracji pozwalają dostosować program do indywidualnych potrzeb, a modułowa budowa sprawia, że Integra 7 może być z powodzeniem wykorzystywana zarówno w małych firmach, jak i w dużych kompleksach motoryzacyjnych. Program umożliwia:

  • planowanie pracy serwisu,
  • sporządzanie wycen napraw,
  • obsługę zleceń,
  • sprzedaż części,
  • zarządzanie magazynem,
  • rozliczenia prowizyjne,
  • kontrolę finansów
  • oraz raportowanie.

Według badań przeprowadzonych przez Kantar dla Q Service Castrol, 49% zmotoryzowanych deklaruje, że trudno im znaleźć odpowiedni warsztat. Brak zaufania do branży to poważne wyzwanie. Cyfrowe narzędzia mogą to zmienić – transparentność procesu naprawy buduje zaufanie, a profesjonalna komunikacja zwiększa lojalność klientów. Kacper Mioduszewski z Integra Software dodaje:

– IBS czyli Integra Booking System jest narzędziem umożliwiającym klientom umawianie się na naprawę przez Internet. To wygodne rozwiązanie, które pozwala klientom zaoszczędzić czas i wysiłek, umożliwiając rezerwację terminów 24/7.

Automatyczna kontrola dostępności terminów dla klienta w zależności od wybranych usług serwisowych, potwierdzenie i przypomnienie SMS/e-mail o umówionym terminie naprawy oraz automatyczna synchronizacja terminów z programem serwisowym – w rezultacie poprawia to obsługę klienta, zwiększa efektywność serwisu i buduje pozytywną relację z klientami.

Głębsze integracje: systemy zarządzania ↔ katalogi

Kacper Mioduszewski wyjaśnia:

– Oprogramowanie Integra umożliwia wymianę danych z katalogami i systemami hurtowni, co znacząco przyspiesza wyszukiwanie części oraz zapewnia bezpośredni dostęp do informacji o ich cenach i dostępności. Z poziomu zlecenia lub kosztorysu można uruchomić katalog z automatycznie wybranym wcześniej pojazdem i dodać do niego znalezione części.

Po akceptacji kosztów przez klienta zamówienie z wybranymi towarami można błyskawicznie wysłać do hurtowni bezpośrednio z programu warsztatowego. Dzięki tej integracji jednym kliknięciem można importować elektroniczne faktury lub asygnaty, co znacząco ułatwia obsługę dostaw.

Stan magazynu jest aktualizowany automatycznie, a nowe kartoteki towarów zakładają się wraz z uaktualnieniem ich cen. Dzięki tej integracji wymiana danych między programami przebiega błyskawicznie – bez konieczności ręczne go przepisywania cen i numerów katalogowych z wielu papierowych kartek.

Kacper Mioduszewski z Integra Software podkreśla też znaczenie integracji:

– Oprogramowanie Integra Car 7 do zarządzania serwisem jest zintegrowane z urządzeniami diagnostycznymi, co pozwala profesjonalnie przedstawiać klientom informacje dot. napraw. Podczas diagnostyki dane z urządzeń diagnostycznych są zapisywane w bazie oprogramowania Integra Car 7 i mogą być wykorzystywane w naprawach kolejnych pojazdów. Wyniki diagnozy przed i po naprawie można wydrukować wraz z dokumentem sprzedaży, co pozwoli klientowi lepiej zrozumieć zakres naprawy i ułatwi jej rozliczenie.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę