Wymiana oleju w 90 sekund
Postęp technologiczny w motoryzacji to nie tylko nowe silniki, przekładnie, systemy bezpieczeństwa czy np. opony. Firma Castrol jest coraz bliżej wprowadzenia rozwiązania, dzięki któremu wymiana oleju wraz z filtrem potrwa zaledwie 90 sekund.
Wymyślona przez inżynierów firmy Castrol technologia Nexcel opiera się na wymienialnej kasetce, która przypomina trochę akumulator. W kasetce tej znajduje się zarówno olej, jak i filtr oleju. Nowe rozwiązanie pozwoli nie tylko na szybką i łatwą wymianę oleju, ale będzie także przyjazne dla środowiska. Technologia Nexcel została zaprojektowana w celu zmniejszenia emisji CO2, usprawnienia obsługi pojazdu i zwiększenie recyklingu zużytego oleju dla samochodów drogowych w przyszłości.
Nowe rozwiązanie oferuje producentom i kierowcom trzy podstawowe korzyści dotyczące redukcji CO2, trwałości i serwisowania:
- Nexcel został zaprojektowany w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla (CO2) z rury wydechowej poprzez zapewnienie dokładnego dopasowanie oleju silnikowego i szybszego rozgrzania oleju
- Wymiana oleju i filtra w jednym szybkim, czystym kroku, trwającym około 90 sekund i możliwość bardziej elastycznego i wygodnego serwisowania dla klientów
- Zamknięta komórek oleju zapewnia to, że zużyty olej gromadzi się w bezpieczny sposób i dzięki temu można zostać na nowo przetworzony na wysokiej jakości olej silnikowy.
System Nexcel został przetestowany na wielu silnikach, od bardzo małych samochodów miejskich do najnowocześniejszych silników wyścigowych dużej mocy w najbardziej ekstremalnych warunkach. Działał sprawnie nawet przy hamowaniu pod ciśnieniem 1.8G, co stanowi równowartość pojazdu jadącego z prędkością 100 km/h i zatrzymującego się w 1,6 sekundy. Ponadto natężenie przepływu oleju zostało przetestowane do 600 litrów na minutę – jest to 10–20 razy więcej niż w konwencjonalnym silniku samochodu osobowego.
Testowanie i instalowanie Nexcel na supersamochodzie wyścigowym Aston Martin Vulcan pozwala na przyspieszenie testowania, co oznacza, że system będzie gotowy do masowej produkcji znacznie szybciej. System będzie standardem w Aston Martin Vulcan, a w samochodach drogowych spodziewa się, że Nexcel wejdzie do produkcji w ciągu pięciu lat.
Źródło: Castrol