Współpraca BMW i Toyoty: Nowa era elektromobilności napędzana wodorem

Nowa era elektromobilności napędzana wodorem BMW Group

BMW planuje wprowadzić na rynek swój pierwszy w historii seryjnie produkowany samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV) w 2028 roku i tym samym zaoferować klientom BMW dodatkową opcję w pełni elektrycznego napędu o zerowej lokalnej emisji spalin. BMW Group i Toyota Motor Corporation łączą swoją innowacyjność oraz możliwości technologiczne, aby wprowadzić na drogi nową generację napędu na ogniwa paliwowe. Firmy współdzielą ambicję rozwijania gospodarki wodorowej i rozszerzyły współpracę, aby przenieść tę lokalnie bezemisyjną technologię na wyższy poziom.

  • Współpraca BMW i Toyota mająca na celu opracowanie technologii ogniw paliwowych nowej generacji 
  • BMW wprowadzi na rynek swój pierwszy w historii seryjnie produkowany pojazd na ogniwa paliwowe w 2028 r. 
  • Obie firmy promują rozwój infrastruktury wodorowej

BMW Group po raz kolejny potwierdziło swoje kompetencje w zakresie rozwoju napędów elektrycznych przez nieustanne prace nad wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz „otwartość technologiczną”, tak aby zapewnić klientom różne opcje mobilności na przyszłość.

– To kamień milowy w historii motoryzacji: pierwszy seryjnie produkowany samochód z ogniwami paliwowymi oferowany przez globalnego producenta premium. Napędzany wodorem i kierowany duchem współpracy pokaże, jak postęp technologiczny kształtuje przyszłą mobilność – powiedział Oliver Zipse, Prezes Zarządu BMW AG. – I zapoczątkuje erę znacznego popytu na pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi.

Cieszymy się, że współpraca BMW i Toyoty wkroczyła w nowy etap. W naszej wieloletniej historii partnerstwa potwierdzamy, że BMW i Toyota podzielają tę samą pasję do samochodów i wiarę w „otwartość technologiczną” oraz podejście „wielotorowe” do neutralności węglowej. W oparciu o wspólne wartości pogłębimy naszą współpracę w takich działaniach, jak wspólny rozwój systemów ogniw paliwowych nowej generacji i rozbudowa infrastruktury, dążąc do realizacji społeczeństwa wodorowego. Przyspieszymy nasze wysiłki wspólnie z BMW i partnerami z różnych branż, aby zrealizować przyszłość, w której energia wodorowa wspiera społeczeństwo – powiedział Koji Sato, Prezes i Członek Zarządu (Dyrektor Reprezentujący) Toyota Motor Corporation.

Współpraca BMW Group

Jedna technologia układu napędowego w różnych modelach umożliwi zaoferowanie atrakcyjnych opcje FCEV

BMW Group i Toyota Motor Corporation wspólnie opracują układ napędowy do samochodów osobowych na bazie ogniw paliwowych (indywidualne ogniwa paliwowe trzeciej generacji). Synergia ta wykorzystana będzie zarówno w samochodach użytkowych, jak i osobowych. Rezultat tej współpracy znajdzie zastosowanie w różnych modelach BMW oraz Toyoty rozszerzając zakres opcji FCEV dostępnych dla klientów, co stanowi kolejny krok do realizacji wizji mobilności opartej na wodorze. Klienci mogą się spodziewać, że modele FCEV BMW i Toyoty zachowają swoją odrębną tożsamość oraz charakterystyczne dla marek cechy, dając im do wyboru indywidualne opcje FCEV. Efekt synergii i połączenie całkowitej liczby jednostek napędowych poprzez współpracę w zakresie rozwoju oraz zaopatrzenia pozwoli obniżyć koszty technologii ogniw paliwowych i uczynić zakup FCEV bardziej dostępnym.

BMW wprowadzi na rynek pierwszy produkcyjny model napędzany wodorem w 2028 roku

Po pomyślnym przetestowaniu floty pilotażowej BMW iX5 Hydrogen na całym świecie BMW Group przygotowuje się teraz do seryjnej produkcji pojazdów z napędem wodorowym w 2028 r. bazujących na wspólnie opracowanym układzie napędowym nowej generacji. Modele produkowane seryjnie zostaną zintegrowane z istniejącym portfolio BMW, tj. BMW będzie oferować istniejący model w dodatkowej wersji z wodorowym ogniwem paliwowym. Ponieważ technologia FCEV jest kolejną technologią samochodów elektrycznych, BMW Group postrzega ją jako uzupełnienie napędów stosowanych w akumulatorowych pojazdach elektrycznych (BEV) obok hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV) i silników spalinowych (ICE).

Nowy poziom partnerstwa

BMW Group i Toyota Motor Corporation mają historię trwającą ponad dekadę, pełną zaufania i udanej współpracy. Na tym fundamencie firmy rozszerzają teraz swoją kooperację, aby przyspieszyć rozwój układów napędowych na ogniwa paliwowe nowej generacji i być pionierami tej nowej technologii.

Wspólna wizja rozwoju gospodarki wodorowej

Ścieżka do wykorzystania pełnego potencjału mobilności opartej na wodorze obejmuje zastosowanie tej technologii w pojazdach użytkowych oraz stworzenie infrastruktury tankowania dla wszystkich rodzajów pojazdów, w tym samochodów osobowych napędzanych wodorem. Uznając komplementarny charakter tych technologii, BMW Group i Toyota Motor Corporation popierają rozbudowę zarówno infrastruktury tankowania wodoru, jak i ładowania samochodów elektrycznych. Oba koncerny wspierają zrównoważone dostawy wodoru poprzez tworzenie popytu, ściśle współpracując z firmami, które budują niskoemisyjne instalacje do produkcji, dystrybucji oraz tankowania wodoru.

BMW Group i Toyota Motor Corporation opowiadają się za stworzeniem sprzyjających warunków przez rządy oraz inwestorów, które ułatwiłyby wdrożenie mobilności wodorowej, jak i zapewnienie jej opłacalności. Promując odpowiednią infrastrukturę dążą do stworzenia rynku FCEV jako dodatkowego filaru obok innych rodzajów napędów. Co więcej, poszukują regionalnych lub lokalnych projektów w celu dalszego rozwoju infrastruktury wodorowej poprzez wspólne inicjatywy.

Korzyści z technologii wodorowej

Wodór jest uznawany za obiecujący nośnik energii zmniejszający światową emisję dwutlenku węgla w przyszłości. Działa jako efektywne medium magazynujące energię ze źródeł odnawialnych, pomagając zrównoważyć podaż i popyt oraz umożliwiając bardziej stabilną oraz niezawodną integrację odnawialnych źródeł energii z siecią energetyczną. Wodór jest brakującym ogniwem w łańcuchu mobilności elektrycznej, w której akumulatorowe napędy elektryczne nie są optymalnym rozwiązaniem.

Źródło: BMW Group

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę