Toyota Motor Corporation oraz Isuzu Motors Limited pracują nad nową generacją autobusów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Toyota Motor Europe podsumowała pierwsze miesiące eksploatacji czterech ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w logistyce.
Podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego 2025 w Kielcach, który trwał w dniach od 2 do 5 września 2025r. polska spółka P.H.U. Lechmar oraz francuska firma H2X-Defense zaprezentowały Hermione – innowacyjną konstrukcję, która w segmencie bezzałogowych pojazdów lądowych (UGV) wyróżnia się napędem wodorowym.
BMW Group przygotowuje się do historycznego kroku w rozwoju bezemisyjnych technologii napędowych. W 2028 roku w austriackim zakładzie w Steyr rozpocznie się produkcja seryjna trzeciej generacji systemów ogniw paliwowych.
Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej.
PHINIA, lider w dziedzinie układów paliwowych klasy premium, systemów elektrycznych i produktów aftermarketowych, ogłosił podjęcie partnerskiej współpracy z firmą Alpine, produkującą samochody sportowe i biorącą udział w wyścigach samochodowych.
ORLEN uruchomił w Katowicach swoją drugą w kraju ogólnodostępną stację wodorową. Paliwo do stacji na Śląsku dostarczane jest z otwartego w tym roku HUBu wodorowego we Włocławku.
Aby zdekarbonizować sektor transportu, coraz większą uwagę przywiązuje się do ciężkich pojazdów użytkowych oraz maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM), takich jak maszyny budowlane i rolnicze.
Toyota nieustannie udoskonala swoje prototypowe wodorowe silniki spalinowe, a nowe rozwiązania testuje w warunkach wyścigowych w modelu GR Corolla H2 Concept.
Zgodnie ze swoją wielotorową strategią dekarbonizacji Toyota testuje szereg rozwiązań, które pozwolą na wykorzystywanie czystej energii nie tylko w motoryzacji.
BMW planuje wprowadzić na rynek swój pierwszy w historii seryjnie produkowany samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV) w 2028 roku i tym samym zaoferować klientom BMW dodatkową opcję w pełni elektrycznego napędu o zerowej lokalnej emisji spalin.
Do 2040 roku Toyota Motor Europe (TME) planuje osiągnąć neutralność węglową w Europie. Cel ten pozwolą osiągnąć zintensyfikowane prace Hydrogen Factory Europe nad rozwojem technologii wodorowych oraz nowe układy ogniw paliwowych 3. generacji.
Toyota rozpoczęła testy nowej ciężarówki zasilanej wodorem, która będzie wykorzystywana przez firmę Coca-Cola w jej operacjach logistycznych.
ORLEN uruchomił w Poznaniu swoją pierwszą w Polsce, ogólnodostępną, całodobową stację wodorową, na której można tankować samochody osobowe, ciężarowe i autobusy miejskie.
Toyota pracuje nad nową generacją silników spalinowych, które będą przystosowane do zasilania wodorem.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?