Szefowie rządów sześciu państw Unii Europejskiej – Polski, Węgier, Słowacji, Włoch, Czech i Bułgarii – zaapelowali w liście do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen o pilną rewizję unijnej polityki dotyczącej samochodów.
Ministrowie państw członkowskich UE zakończyli ponad dwuletni impas w negocjacjach nad nowymi przepisami dotyczącymi masy i wymiarów pojazdów ciężarowych.
Nowoczesny zakład Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC) oficjalnie rozpoczął produkcję akumulatorów litowo-jonowych, które trafią do samochodów hybrydowych oraz zupełnie nowego elektrycznego SUV-a Toyoty.
Toyota Motor Corporation oraz Isuzu Motors Limited pracują nad nową generacją autobusów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym Bosch wspiera wewnętrzną logistykę firmy w jej zakładzie w niemieckiej Norymberdze. Pojazd jest wyposażony w moduł zasilania ogniw paliwowych Bosch.
Innowacyjna ciężarówka z napędem na ogniwa paliwowe, opracowana przez Katedrę Inżynierii Produkcji Komponentów E-Mobilności (PEM) Uniwersytetu RWTH Aachen, odwiedziła MAHLE w Stuttgarcie w ramach roadshow po Niemczech.
SIAD i Brembo ogłosiły inwestycję w Hydrospark, start-up wspierany i uruchomiony przez Petroceramics, który specjalizuje się w rozwoju zaawansowanych technologii produkcji i magazynowania energii wodorowej.
Toyota Motor Europe podsumowała pierwsze miesiące eksploatacji czterech ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w logistyce.
Daimler Truck zakończył kolejny etap testów swojej rewolucyjnej ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 z ogniwami paliwowymi nowej generacji.
Podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego 2025 w Kielcach, który trwał w dniach od 2 do 5 września 2025r. polska spółka P.H.U. Lechmar oraz francuska firma H2X-Defense zaprezentowały Hermione – innowacyjną konstrukcję, która w segmencie bezzałogowych pojazdów lądowych (UGV) wyróżnia się napędem wodorowym.
BMW Group przygotowuje się do historycznego kroku w rozwoju bezemisyjnych technologii napędowych. W 2028 roku w austriackim zakładzie w Steyr rozpocznie się produkcja seryjna trzeciej generacji systemów ogniw paliwowych.
Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej.
Podczas 5. edycji cH₂ance Innovation Roundtable poświęconej mobilności wodorowej, Akademia Hengst w centrali firmy w Münster stała się miejscem spotkań liderów opinii w dziedzinie technologii napędowych.
Grupa Bosch kontynuuje realizację swojej ambitnej Strategii 2030, której celem jest wzmocnienie konkurencyjności firmy, pomimo wyraźnego spowolnienia wzrostu w 2024 roku.
Statystyki jasno pokazują, polskie ciężarówki tankują przede wszystkim olej napędowy, a samochody osobowe benzynę. I prędko to się nie zmieni.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?