Toyota zaprezentuje trzecią generację wodorowych ogniw paliwowych podczas H2 & FC EXPO w Tokio (19 lutego). Bardziej wydajny i niezawodny system znajdzie zastosowanie w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.
PHINIA, lider w dziedzinie układów paliwowych klasy premium, systemów elektrycznych i produktów aftermarketowych, ogłosił podjęcie partnerskiej współpracy z firmą Alpine, produkującą samochody sportowe i biorącą udział w wyścigach samochodowych.
Toyota Motor Europe (TME) wraz z partnerami rozszerzyła dostęp do innowacyjnej platformy Toyota Open Labs dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
Toyota Motor Europe podpisała porozumienie o współpracy z Hydrogen Refueling Solutions i ENGIE, którego celem jest wdrożenie szybkiej, wszechstronnej i ekonomicznej infrastruktury do tankowania wodoru w Europie.
ORLEN uruchomił w Katowicach swoją drugą w kraju ogólnodostępną stację wodorową. Paliwo do stacji na Śląsku dostarczane jest z otwartego w tym roku HUBu wodorowego we Włocławku.
Aby zdekarbonizować sektor transportu, coraz większą uwagę przywiązuje się do ciężkich pojazdów użytkowych oraz maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM), takich jak maszyny budowlane i rolnicze.
Toyota nieustannie udoskonala swoje prototypowe wodorowe silniki spalinowe, a nowe rozwiązania testuje w warunkach wyścigowych w modelu GR Corolla H2 Concept.
Zgodnie ze swoją wielotorową strategią dekarbonizacji Toyota testuje szereg rozwiązań, które pozwolą na wykorzystywanie czystej energii nie tylko w motoryzacji.
Zgodnie ze swoją wielotorową strategią dekarbonizacji Toyota pracuje nad wodorowymi silnikami spalinowymi, a także angażuje się w projekty motorsportowe, które testują takie rozwiązania.
Transformacja w transporcie opiera się na miksie rozwiązań bazujących na tradycyjnych i nowych paliwach, biosurowcach i rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.
Według prognoz światowa produkcja pojazdów w 2024 roku utrzyma się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.
IVECO, marka pojazdów użytkowych Grupy IVECO, wdraża swoją strategię wprowadzania zeroemisyjnych rozwiązań we wszystkich segmentach i zastosowaniach, aby wspierać swoich klientów w ich drodze do zerowej emisji podczas IAA Transportation 2024.
W dniach 10-14 września 2024 r. na targach Automechanika we Frankfurcie, UFI Filters, wiodąca firma specjalizująca się w filtracji i zarządzaniu termicznym, prezentuje po raz pierwszy w Europie swoje innowacje technologiczne dla sektora wodorowego.
BMW planuje wprowadzić na rynek swój pierwszy w historii seryjnie produkowany samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV) w 2028 roku i tym samym zaoferować klientom BMW dodatkową opcję w pełni elektrycznego napędu o zerowej lokalnej emisji spalin.
Do 2040 roku Toyota Motor Europe (TME) planuje osiągnąć neutralność węglową w Europie. Cel ten pozwolą osiągnąć zintensyfikowane prace Hydrogen Factory Europe nad rozwojem technologii wodorowych oraz nowe układy ogniw paliwowych 3. generacji.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?