Toyota C-HR Plug-in Hybrid i baterie do tego modelu będą produkowane w Turcji

Toyota C-HR drugiej generacji będzie produkowana w Turcji Toyota

Toyota C-HR drugiej generacji będzie produkowana w Toyota Motor Manufacturing Turkey w miejscowości Sakarya. TMMT jako pierwszy zakład produkcyjny w sieci fabryk Toyota Motor Europe otrzymuje zadanie produkcji pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz baterii.
 

  • Toyota potwierdza, że nowa Toyota C-HR będzie produkowana w Turcji
  • Toyota Motor Manufacturing Turkey po raz pierwszy rozpocznie produkcję Toyoty C-HR Plug-in Hybrid
  • Zakład uruchomi także produkcję baterii do napędu hybrydowego typu plug-in
  • TMMT będzie pierwszą fabryką Toyota Motor Europe produkującą baterie 


Kompaktowa Toyota C-HR nowej generacji oferowana wyłącznie ze zelektryfikowanymi napędami wzmacnia ofertę Toyoty w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku w Europie i daje europejskim kierowcom nowe możliwości redukcji emisji CO2. Toyota C-HR z napędem hybrydowym plug-in rozszerzy ofertę niskoemisyjnych samochodów Toyoty i przybliży markę do realizacji celu całkowicie bezemisyjnej gamy modelowej w Europie do 2035 roku.

Hybrydy plug-in i baterie w TMMT – nowe kompetencje sieci fabryk Toyota Motor Europe

Obok dotychczasowej działalności skoncentrowanej na montażu samochodów, w fabryce TMMT powstanie nowa linia produkcyjna baterii do napędów plug-in, o możliwościach produkcji 75 000 komponentów rocznie. Zostanie uruchomiona w grudniu 2023 r., tworząc około 60 nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników. Wprowadzenie do zakładu w Turcji linii montażowej baterii to ważny element strategii elektryfikacji gamy modelowej Toyoty. W przyszłości z doświadczeń TMMT skorzystają inne fabryki Toyota Motor Europe

Toyota C-HR_Compact SUV Concept_2 Toyota

Na uruchomienie produkcji Toyoty C-HR oraz baterii do napędu plug-in hybrid Toyota przeznaczyła 317 milionów euro, a łączna kwota inwestycji w turecką fabrykę sięga kwoty 2,3 miliarda euro. W ramach inwestycji w nowy model linia produkcyjna samochodów TNGA zostanie tak skonstruowana, aby dawała jeszcze większe możliwości elastycznego planowania produkcji samochodów w różnych wariantach oraz wprowadzania do nich zmian, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju biznesowego Toyota Motor Europe.

Niskoemisyjna produkcja

Toyota zobowiązała się do osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku, a jednocześnie dąży do bezemisyjności wszystkich swoich zakładów produkcyjnych już w 2030 roku. Zgodnie z tymi założeniami, TMMT inwestuje w energię odnawialną oraz wprowadza technologie, które minimalizują zużycie energii. Najnowsze działania w tym kierunku obejmują wprowadzenie nowych niskoemisyjnych technologii w lakierni oraz inwestycje w produkcję energii ze słońca, dzięki którym zakład osiągnie samowystarczalność energetyczną.

Toyota wprowadza do naszego zakładu nowe technologie, polegając na naszych możliwościach inżynieryjnych i doświadczeniu wykwalifikowanej kadry. Produkcja baterii i hybryd plug-in otwiera przed TMMT nowe perspektywy na przyszłość. Jednocześnie fundamentem naszego rozwoju pozostaje produkcja popularnych, atrakcyjnych modeli wysokiej jakości. Nowa inwestycja po raz kolejny potwierdza, że zakład produkcyjny w Sakaryi jest ważnym ośrodkiem w globalnej sieci fabryk Toyoty – powiedział Erdoğan Şahin, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Manufacturing Turkey.
                                         
Jesteśmy dumni, że TMMT będzie produkować Toyotę C-HR drugiej generacji, w tym pierwszy pojazd hybrydowy typu plug-in w naszym regionie. Jestem pewien, że dzięki wyjątkowej wydajności i zaangażowaniu pracowników TMMT nowy model odniesie wielki sukces, podobnie jak jego poprzednik. Uruchomienie naszej pierwszej linii montażowej akumulatorów jest ważnym krokiem w strategii elektryfikacji samochodów Toyoty w Europie – skomentował Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.

Źródło: Toyota

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę