Nowy elektryczny rower cargo Toyoty i DOUZE Cycles
Toyota France nawiązała w lipcu 2022 roku współpracę z DOUZE Cycles, najbardziej innowacyjnym i rozpoznawalnym francuskim producentem rowerów towarowych, aby wspólnie opracować wysokiej klasy elektryczny rower cargo. Jej efektem jest pojazd DOUZE Cycles x La mobilité Toyota o ładowności do 100 kg i zasięgu na silniku elektrycznym do 100 km. To pierwszy model roweru towarowego, który trafi do dystrybucji w sieci dealerskiej Toyoty we Francji. Rower będzie dostępny w 300 salonach marki od września 2023 roku.
- Toyota i firma DOUZE Cycles zaprezentowały nowy elektryczny rower cargo, który trafi do dystrybucji w autoryzowanych salonach Toyoty we Francji.
- Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota” łączy funkcjonalność i trwałość z niskim śladem węglowym w całym cyklu życia.
- Pojazd pokona do 100 km na silniku elektrycznym i przewiezie do 100 kg towaru.
- Silnik elektryczny może też służyć do wspomagania pedałowania na przykład podczas transportu dużego ciężaru.
Nowy pojazd ma przestrzeń ładunkową przed kierownicą i wspomaganie elektryczne. Można go rozłożyć na dwie części – przednią i tylną, co zajmuje kilka minut i ułatwia przechowywanie. Odlewana aluminiowa rama jest lekka, mocna i pozbawiona spawów. Wytrzymała platforma transportowa o długości 850 mm ma ładowność do 100 kg. Można na niej przewozić nieporęczne, ciężkie ładunki – bezpośrednio na podłodze lub w przystosowanej do tego skrzyni o pojemności 300 litrów.
Platforma może służyć także do przewozu trojga dzieci lub jednej osoby dorosłej. Służy do tego specjalnie opracowana skrzynia osobowa z polipropylenu z aluminiową ramą i stopniem ułatwiającym wsiadanie. W środku mieści się komfortowa kanapa pokryta oddychającą tkaniną, z regulacją wysokości siedziska i pasami bezpieczeństwa zapinanymi na magnetyczną klamrę.
Aby ułatwić podróżowanie nawet przy pełnym obciążeniu, rower cargo firm DOUZE i Toyoty jest standardowo wyposażony w wydajny silnik elektryczny Yamaha o mocy 250 watów. Akumulator o pojemności 500 Wh jest wymienny i można go w pełni naładować w ciągu 4 godzin ze standardowego gniazdka elektrycznego. W zależności od sposobu użytkowania, zasięg wynosi do 100 kilometrów na jednym ładowaniu.
Specyfikacja roweru opiera się na wysokiej jakości osprzęcie, dostosowanym do jego charakteru i zastosowania. Pojazd otrzymał dwa czterotłoczkowe, sterowane hydraulicznie hamulce tarczowe nowej generacji Tektro M750 i opony Schwalbe Pick-Up, zaprojektowane specjalnie do rowerów cargo, które zapewniają stabilność, przyczepność i komfort, jednocześnie wytrzymując ciężkie ładunki. Dzięki oświetleniu Busch & Müller IQ-XS Friendly LED rower jest dobrze widoczny w dzień i w nocy, a rowerzysta ma pole widzenia na podobnym poziomie jak za kierownicą samochodu.
Bezemisyjny i ekologiczny transport
Zanim firma DOUZE Cycles rozpoczęła tworzenie nowego pojazdu, przeprowadziła analizę cyklu życia poprzednich swoich wcześniejszych modeli. Rower DOUZE Cycles x La mobilité Toyota został zaprojektowany w sposób, który minimalizuje jego ślad węglowy. W ten sposób przyczynił się do optymalizacji procesów produkcyjnych DOUZE Cycles i zapoczątkował nową linię super ekologicznych rowerów cargo.
Komponenty są produkowane we Francji, aby ograniczyć emisyjność ich transportu, w większości z materiałów pochodzących z recyclingu. Konstrukcja opiera się na 17 całkowicie niezależnych, wymiennych częściach, co sprawia, że naprawa jest wyjątkowo prosta. Rama może pomieścić różne silniki i umożliwia łatwą wymianę jednostki napędowej, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować trwałość pojazdu. Modułowość konstrukcji ułatwia także demontaż roweru, sortowanie materiałów i recycling.
Źródło: Toyota News