Technologia Fluid Titanium umożliwi odblokowanie maksymalnej mocy silnika

Castrol
21.3.2019

Castrol, po latach badań, rozwoju i nowatorskich testów produktów, przedstawił nowe zalety technologii Fluid Titanium. Castrol EDGE może odblokować dodatkową moc silnika. Wszystko to dzięki redukcji tarcia zmniejszającego moc silnika w skrajnych przypadkach nawet o 20%. 

Castrol EDGE, będący przedmiotem ciągłych badań i rozwoju przez ostatnich dziesięć lat, został opracowany specjalnie z myślą o redukcji tarcia zmniejszającego osiągi w silnikach – czyli problemu nasilającego się w związku z ciągłym zmniejszaniem rozmiarów silników przy jednoczesnym wprowadzaniu coraz wydajniejszych technologii motoryzacyjnych.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku, zwiększa się tarcie mogące zmniejszyć moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty, części w silniku stykają się ze sobą 32 000 razy, więc w ciągu godziny są miliony sytuacji, w których tarcie może wpływać na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika. Castrol EDGE z innowacyjną technologią Fluid Titanium przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. Dzięki temu, olej redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, odblokowując pełną moc silnika.

Dr Rebecca Yates, Product Development Director w firmie Castrol wyjaśnia: – Krótko mówiąc, tarcie jest wrogiem mocy silnika. Jako wynalazcy, poszukujemy formulacji, która zacznie radzić sobie z narastającym problemem tarcia w silniku – a obecna formulacja oleju Castrol EDGE daje nam podstawy, aby uznać ją za postęp większy niż w przypadku jakiegokolwiek innego środka smarnego na rynku. Nasza linia Castrol EDGE z technologią Fluid Titanium wyraźnie przewyższa możliwości poprzednich linii środków smarnych, dzięki czemu kierowcy otrzymają produkt o znacznie lepszych parametrach.

Castrol przesunął również granice metod testowych, aby dowiedzieć się, jak dodatki uszlachetniające reagują w środkach smarnych przy maksymalnych ciśnieniach. Firma nawiązała współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania całkowicie nowego i wyjątkowego procesu testowego, wykorzystującego nowoczesne imadło diamentowe oraz synchrotron – pierwsze i jedyne tego rodzaju stanowisko testowe w branży olejowej. Ekstremalnie wysokie ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły naukowo udowodnić, że stosowana przez Castrol technologia Fluid Titanium zmienia strukturę molekularną oleju.

Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku, środek smarny przechodzi taką samą transformację. Jego struktura molekularna zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części silnika, a zwłaszcza wałek rozrządu. Po uwolnieniu ciśnienia, Castrol EDGE powraca do stanu płynnego.

Dr Rebecca Yates kontynuuje: – Ta formulacja jest oparta na zasadach tribologii. Od wyboru dodatków, po stworzenie samej technologii Fluid Titanium i proces gruntownych testów, jakim poddaliśmy produkt, wszystko, co robiliśmy bazuje na chemii wysokociśnieniowej. Można śmiało powiedzieć, że Castrol EDGE z technologią Fluid Titanium redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, co stanowi największy postęp wśród dostępnych na rynku środków smarnych redukujących tarcie.

Castrol zaangażował się w ciągłe unowocześnianie swoich środków smarnych, a korzyści, jakie przynosi stosowanie najwyższej linii w pełni syntetycznych olejów Castrol EDGE z technologią Fluid Titanium stanowią dowód, że warto było zainwestować wiele milionów funtów w badania i rozwój.

Źródło: Castrol

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę