Stellantis wprowadza linię SUSTAINera RECYCLE

Stellantis wprowadza linię SUSTAINera RECYCLE TotalEnergies

Stellantis wprowadza linię SUSTAINera RECYCLE, pierwszych zrównoważonych smarów do silników produkowanych z całkowicie regenerowanego oleju opracowanego przez TotalEnergies Lubrifiants.

  • Pierwszy w Europie smar do silników wyprodukowany z oleju regenerowanego premium, zapewniający wydajność na poziomie smarów wytwarzanych z nowych olejów.
  • Produkt odpowiedzialny ekologicznie, spełniający normy wielu producentów, dostarczany w ekologicznym opakowaniu pochodzącym w 100% z recyklingu. 
  • Projekt stanowiący kolejny przykład zaangażowania Stellantis i TotalEnergies Lubrifiants w gospodarkę o obiegu zamkniętym w ramach przyjętej przez firmy strategii dekarbonizacji. 

Stellantis nadal przewodzi transformacji w branży motoryzacyjnej, jest pierwszym producentem samochodów, który promuje gospodarkę o obiegu zamkniętym w produkcji smarów, wprowadzając zrównoważony smar premium, a wszystko to zgodnie ze swoim zobowiązaniem do zapewnienia odpowiedzialności środowiskowej. Dostępny w Europie smar Quartz EV3R 10W-40 rozszerza gamę produktów SUSTAINera RECYCLE zaprezentowaną w czasie ostatniej konferencji International Automotive Recycling Congress (IARC), która odbyła się 19 czerwca 2024 roku.

Pierwszy na rynku zrównoważony smar wytwarzany z regenerowanych olejów premium: Quartz EV3R 10W-40, powstał pod wspólnym szyldem TotalEnergies Lubrifiants – SUSTAINera dzięki połączeniu strategii Stellantis „4R” [Reman, Repair, Reuse, Recycle (Regeneracja, Naprawa, Ponowne użycie, Recykling)] oraz TotalEnergies Lubrifiants „3R” [Reduce, Reuse, Reman (Ograniczanie, Ponowne użycie, Regeneracja)], wpisujących się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym i mających na celu odpowiedzialne zarządzanie produktami wycofanymi z eksploatacji i powiązanymi odpadami. Olej regenerowany to olej odpadowy, który został poddany procesowi rafinacji przywracającemu wcześniejszą jakość i wydajność.

Ta współpraca jest kolejnym ważnym etapem długofalowego strategicznego partnerstwa pomiędzy TotalEnergies Lubrifiants oraz Stellantis.

Bezkompromisowa wydajność 

Na potrzeby smaru Quartz EV3R 10W-40 zespół ds. badań i rozwoju z TotalEnergies Lubrifiants opracował innowacyjny, wpisujący się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym i oparty na technologii syntetycznej, olej silnikowy wyprodukowany w 100% z wysokiej jakości regenerowanych olejów, które są zgodne ze standardami jakości SUSTAINera, odpowiadają na wymogi w zakresie wydajności wielu innych producentów samochodów i zapewniają tę samą wydajność co ich odpowiedniki wśród nowych olejów. Quartz EV3R 10W-40 spowalnia zużycie nawet o 46% w stosunku do branżowych limitów zużycia oraz poprawia czystość tłoka aż o 20% w porównaniu do formuł z nowymi olejami.

Zrównoważony olej silnikowy premium

Quartz EV3R 10W-40 zostawia ślad węglowy o 50% niższy niż poprzednia generacja Quartz 7000 10W-40 w całym cyklu od wydobycia do bramy fabryki (ang. cradle-to-gate). Jest produkowany na bazie zużytych olejów pochodzących z różnych źródeł w ramach czystej gospodarki o obiegu zamkniętym oraz eko-projektowania. Również opakowanie wpisuje się w te wartości: zarówno 1-litrowe, jak i 5-litrowe butelki najpierw są produkowane z tworzywa, które w 50% zostało odzyskane, a później same są w 100% poddawane recyklingowi.

Szeroki zakres kompatybilności i dostępności

Ten nowy olej nadaje się do stosowania zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla montowanych w samochodach marek Peugeot, Citroën, DS, Opel czy Vauxhall z numerem referencyjnym PSA B71 2300, a ponadto został zatwierdzony przez wielu innych producentów. Jest dostępny w Europie we wszystkich standardowych punktach sprzedaży (sieć Stellantis, supermarkety, salony samochodowe itp.).

Nowe rozwiązania techniczne pojawią się już niebawem, rozszerzając oraz uzupełniając ofertę smarów SUSTAINera.

W ramach zaangażowania Stellantis w zrównoważony rozwój powstał pierwszy smar wyprodukowany we współpracy z TotalEnergies Lubrifiants i zatwierdzony przez producentów samochodów, który stanowi kolejny przykład naszych innowacji na rzecz lepszej przyszłości. Został stworzony w ramach naszej oferty produktów posprzedażowych SUSTAINera dla branży motoryzacyjnej w oparciu o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, umożliwiając regenerację i ponowne użycie odpadów z branży motoryzacyjnej – powiedziała Alison Jones, starsza wiceprezeska ds. globalnej gospodarki.

TotalEnergies Lubrifiants ma długą tradycję partnerstwa ze Stellantis. Dzięki niemu możemy z wielką dumą zaprezentować Quartz EV3R 10W-40, pierwszy produkt z gamy Quartz EV3R opracowany w bliskiej współpracy z SUSTAINera. Mamy też pewność co do perspektyw naszego przyszłego rozwoju po niedawnym przejęciu Tecoil, fińskiej firmy specjalizującej się w produkcji najwyższej jakości powtórnie rafinowanych olejów bazowych (ang. Re-Refined Base Oils, RRBOs) – powiedział Pierre Duhot, starszy wiceprezes ds. smarów i produktów specjalnych w TotalEnergies.

Informacje o SUSTAINera

SUSTAINera obejmuje wszystkie działania Stellantis z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zrównoważoną ofertę Stellantis w kategorii Części i Usługi. To obietnica dostarczania klientom zrównoważonych, transparentnych i niedrogich produktów oraz usług, bez uszczerbku dla jakości i z myślą o ochronie środowiska poprzez zmniejszanie ilości odpadów i mniejsze wykorzystywanie zasobów naszej planety oraz ograniczenie śladu węglowego. Odgrywa kluczową rolę w strategii dekarbonizacji Stellantis, której celem jest osiągnięcie zerowych emisji netto węgla do 2038 roku.

O metodzie eko-projektowania TotalEnergies Lubrifiants

Podejście to pozwala ocenić ślad środowiskowy projektu na przestrzeni od wydobycia do bramy fabryki, aby zidentyfikować najbardziej wrażliwe etapy cyklu życia produktów TotalEnergies Lubrifiants. Następnie określane są właściwe metody zmniejszania śladu węglowego pozostawianego przez systemy smarowania, aby zaproponować klientom rozwiązania dekarbonizacji.  Dołączając do grona producentów olejów RRBO, TotalEnergies Lubrifiants gwarantuje ciągłość i zaopatrzenie zgodne z gospodarką o obiegu zamkniętym.

Źródło: Stellantis

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę