Shell Helix Ultra 0W – pierwszy olej silnikowy neutralny emisyjnie

Shell Helix Ultra 0W – olej silnikowy neutralny emisyjnie Shell
21.4.2021

Shell wprowadza do oferty w Polsce i na innych rynkach w Europie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla oleje silnikowe z rodziny Shell Helix Ultra 0W. Tym samym daje mechanikom i klientom możliwość bardziej zrównoważonego wyboru oleju silnikowego, bez potrzeby rezygnacji z wysokiej wydajności i ochrony silnika, z których Shell Helix Ultra jest znany na całym świecie.

 

Wiemy, że kierowcy wybierają oleje Shell Helix Ultra 0W, ponieważ stworzono je z myślą o najwyższych osiągach silnika i niższym zużyciu paliwa. Ale jesteśmy również świadomi, że trzech na czterech właścicieli aut na świecie martwi się zanieczyszczeniem powietrza powodowanym przez samochody, a 43% klientów chce, by producenci ułatwiali im dokonywanie ekologicznych wyborów1. Jako wiodący dostawca środków smarnych na świecie, Shell ma do odegrania ważną rolę w tym obszarze. Zdajemy sobie sprawę, że kierowcy chcą nie tylko czerpać radość z jazdy, ale także robić to w odpowiedzialny sposób. My zaś jesteśmy od tego, by pomagać warsztatom i producentom samochodów wychodzić naprzeciw ewoluującym potrzebom klientów. Dlatego mam przyjemność ogłosić, że nasi klienci od teraz mogą cieszyć się nie tylko korzyściami, do jakich przyzwyczaił ich Shell Helix Ultra 0W, lecz również jego neutralnością emisyjną.

Powiązane firmy

Shell Polska Sp. z o.o.

Parminder Kohli, wiceprezes Shell Lubricants na Europę, Rosję i Afrykę


Neutralne emisyjnie produkty Shell pomagają uniknąć lub zmniejszyć emisję dzięki energooszczędnej produkcji oraz przez wybór bardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych i zwiększoną wydajność operacyjną. Są także neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla dzięki globalnemu portfelowi kredytów węglowych Shell opartych na ochronie przyrody2.

Wprowadzenie neutralnych emisyjnie olejów silnikowych z rodziny Shell Helix Ultra 0W stanowi ważny etap długoterminowej strategii Shell, której celem jest pomoc klientom kupującym środki smarne w realizacji ich potrzeb w zakresie zrównoważonego rozwoju. To istotne także w związku z celem firmy, by zmniejszać ślad węglowy swoich produktów poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji. Od 2016 roku Shell obniżył emisję CO2 związaną z produkcją środków smarnych o ponad 30%, a obecnie ponad 50% energii elektrycznej używanej w blendowniach pochodzi ze źródeł odnawialnych. Shell na dużą skalę ogranicza również ilość odpadów opakowaniowych pochodzących ze środków smarnych, zwiększając wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu i badając bardziej zrównoważone opakowania i sposoby ich dystrybucji w łańcuchach dostaw.

W dłuższej perspektywie najlepszym sposobem na obniżenie ekwiwalentu CO2 są działania polegające na unikaniu i ograniczaniu jego emisji. Jednak do czasu uruchomienia tych rozwiązań na masową skalę, Shell będzie korzystał z programów kompensacji emisji dwutlenku węgla, które pozwalają na równoległe równoważenie generowanej emisji gazów cieplarnianych. Globalny portfel opartych na ochronie przyrody kredytów węglowych, jakimi dysponuje Shell, będzie kompensował emisje gazów cieplarnianych na wszystkich etapach cyklu życia produktów: pozyskiwania surowców, pakowania, produkcji, dystrybucji, używania przez klienta oraz utylizację produktu.

Neutralne emisyjnie oleje silnikowe z rodziny Shell Helix Ultra 0W z oznaczeniem „Carbon neutral” na opakowaniu, będą pojawiały się na rynku stopniowo, w miarę dostarczania ich z linii produkcyjnej, systematycznie zastępując dotychczas dostępną wersję produktu.

Więcej informacji dotyczących kwestii zrównoważonego rozwoju i neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell można znaleźć TUTAJ.
Strona poświęcona olejom Shell Helix Ultra 0W jest dostępna TUTAJ.

1 Project Maximus, Shell Insights + Kantar, listopad 2019
2 Ekwiwalent emisji CO2  w cyklu życia produktu zrównoważono zweryfikowanymi kredytami węglowymi w ramach rozwiązań opartych na ochronie przyrody.

Źródło: Shell

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę