Retrofity Philips LED legalne na niemieckich drogach
Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już zamienić użytkowane dotychczas żarówki halogenowe H7 na retrofity LED marki Philips. Niemcy są pierwszy krajem w Europie, który dopuścił je do użytku na drogach publicznych.
Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już swojego rynkowego następcę. To ultranowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wysoce wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na ich bezpośredni montaż w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.
Philips zaprezentował pierwszą generację retrofitów X-tremeUltinon LED w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto żmudny proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute.
Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Wydany certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie RFN i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.
Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED wyróżniają się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost. Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. Zapewniają jaśniejsze o 230 proc. światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania. Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze.
Nowe retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED można legalnie montować w określonych modelach samochodów. Są one dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech.
Źródło: Philips