Osiem Mercedesów-AMG GT3 wyposażonych w części BILSTEIN

osiem Mercedesów-AMG GT3 wyposażonych w części BILSTEIN BILSTEIN

1 czerwca na torze Nürburgring rozegra się kolejny, legendarny już 24-godzinny wyścig. Jednym z głównych bohaterów tego wydarzenia będzie… BILSTEIN, na którego zawieszeniach pojedzie większość aut liczących się w stawce, m.in. przepiękny Mercedes AMG GT3. Niemiecki producent wspiera także team Race Team BLACK FALCON, w którym startuje BMW M4 GT4.

Nie da się ukryć, że ADAC RAVENOL 24h Nürburgring będzie najważniejszym sportowym wydarzeniem tego sezonu dla BILSTEIN. Na torze pojawi się ponad 100 wyjątkowych samochodów wyścigowych. Po raz kolejny czołowe zespoły będą startować na zawieszeniach BILSTEIN.

Największe emocje budzi oczywiście najmocniejsza klasa SP9, w której osiem Mercedesów-AMG GT3 wyposażonych w części BILSTEIN powalczy o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Zespół BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON będzie natomiast walczył o zwycięstwo w klasie SP8-T w BMW M4 GT4. Ale oczywiście to tylko przykłady – wiele innych teamów również korzysta z technologii Bilstein.

BILSTEIN

24-godzinny wyścig na torze Nürburgring jest uważany za jedno z najbardziej niezwykłych wydarzeń w sportach motorowych na świecie. Żaden wyścig nie ma takiego charakteru, nie jest tak emocjonujący i nie ma tak silnej obsady, jak legendarny klasyk wytrzymałościowy na Nordschleife Nürburgring.

We wspomnianej, najmocniejszej klasie SP9 (GT3) Mercedes-AMG zmierzy się z niezwykle silną konkurencją zespołów Aston-Martin, Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini i Porsche.

Wszystkie teamy korzystające z Mercedesów - Mercedes-AMG GT3 od HRT, Mercedes-AMG Team BILSTEIN, Mercedes-AMG Team Getspeed i Schnitzelalm Racing, które będą rywalizować na najnowocześniejszych amortyzatorach wyścigowych BILSTEIN, rzucą wyzwanie w szczególności zespołom Porsche. Tak przynajmniej wynika z dotychczasowych rezultatów. Mercedesy odgrywają rolę faworytów po swoich udanych występach w pierwszych czterech wyścigach na Nordschleife ukończonych do tej pory w ramach Nürburgring Endurance Series (NLS) i 24h Qualifiers.

Nowa technologia LumiLor

BILSTEIN

Jednak ADAC RAVENOL 24h Nürburgring to nie tylko sportowe emocje. To także widowiskowe samochody, których sam wygląd przyprawia o szybsze bicie serca. Tegoroczną atrakcją jest Mercedes-AMG GT3 z numerem startowym 4. Po fascynującym Mask Car, kultowym Palace Car, ponadczasowym Heritage Design i niezapomnianym Comic Car 2024, BILSTEIN kontynuuje tradycję dostarczania wyjątkowych samochodów na start wyścigu w Eifel. Tym razem rozświetli zielone piekło świetlistym designem!

Po raz pierwszy w historii 24-godzinnego wyścigu wykorzystana zostanie technologia lakiernicza LumiLor, która umożliwiła BILSTEIN i HRT opracowanie pojazdu z unikalnymi, elektroluminescencyjnymi elementami świetlnymi. Technologia ta polega na precyzyjnym i skomplikowanym nakładaniu kilku warstw farby. Ma ona wyjątkowe właściwości, ponieważ emituje światło w odpowiedzi na przyłożenie zmiennego napięcia, tworząc niepowtarzalny wygląd LumiLor.

Zgodnie z zasadą przewodnią „Rozpal iskrę, wytycz drogę naprzód”, design Mercedesa-AMG GT3 łączy w sobie innowacyjność i elegancję, odzwierciedlając tym samym przesłanie BILSTEIN, że „jesteśmy marką premium z jasną wizją przyszłości”.

Ale to jeszcze nie koniec atrakcji. Zespół BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON z Manuelem Metzgerem i influencerami sportów motorowych Jimmym Broadbentem, Stevem Alvarezem Brownem i Mishą Charoudinem weźmie udział w wyścigu ADAC RAVENOL 24h Nürburgring w klasie SP8-T. Zaczynając od wyścigów RCN i awansując do NLS, czterej kierowcy mają teraz spełnić swoje wielkie marzenie o wzięciu udziału w legendarnym 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.

Zimą zamienili swoje BMW 330i G20 na BMW M4 GT4. Oznacza to lepszą aerodynamikę i dwa razy więcej mocy. Specjalna konfiguracja samochodu wyścigowego zbudowanego przez Black Falcon została dostrojona na 7-słupkowej platformie BILSTEIN w Centrum Kompetencji bezpośrednio na torze Nürburgring. Oprócz optymalnej charakterystyki zawieszenia, pierwszorzędne zasoby i wyjątkowa wiedza silnych partnerów - FALKEN, RAVENOL i Pagid Racing – pozwolą wycisnąć z auta wszystko, co tylko możliwe.

BILSTEIN w innych teamach

Zaawansowana technologia BILSTEIN EVO RT z 5-kierunkową regulacją w samochodach GT3 oraz EVO R w BMW GT4 jest obecna także w innych klasach. Na przykład w kategorii AT: w tej klasie Max Kruse Racing udowadnia, że paliwa alternatywne i ekscytujące sporty motorowe nie wykluczają się wzajemnie. Zespół wyścigowy prowadzony przez znanego piłkarza Maxa Kruse po raz kolejny bazuje na amortyzatorach BILSTEIN w swoim VW Golfie 7 GTI TCR.

Z technologii BILSTEIN korzysta również Tim Schrick, który będzie również rywalizował w Subaru WRX, wspierając japoński zespół fabryczny Subaru.

Kolejnym wieloletnim partnerem BILSTEIN jest zespół Sorg Rennsport. „Bracia Sorg” po raz kolejny korzystają z BILSTEIN w swoich samochodach wyścigowych BMW 330i.

Oczywiście – to tylko przykłady. Na technologii BILSTEIN polega większość zespołów liczących się w stawce - od VT2 po klasę TCR.

Źródło: BILSTEIN

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę