Konferencja SPECTRALIZM 2025 – podążając za zmianami
NovolCo najbardziej liczy się w biznesie blacharsko-lakierniczym wobec narastającego tempa zmian rynkowych, technologicznych i demograficznych? Odpowiedź była poszukiwana (i została odnaleziona!) podczas 4-tej merytorycznej konferencji „SPCTRALIZM 2025” z udziałem ekspertów zaproszonych przez firmę NOVOL - producenta marki systemu lakierniczego SPECTRAL.
Event zorganizowano w Pałacu Mierzęcinie, 1-3.10.2025 r., przy wsparciu partnerów firmy Novol. Uczestniczący właściciele i menedżerowie warsztatów wymieniali się wiedzą i doświadczeniami w prowadzeniu biznesu z praktykami w 4 obszarach tematycznych:
1. Trendy gospodarcze, rynkowe, konsumenckie wpływające na biznes w branży i strategie ich wykorzystania.
- Jak wykorzystać na rosnącej popularności marek chińskich.
- Jak krok po kroku budować filary rentowności warsztatu i jak go przygotować od strony kosztowej.
- Jak monitorować i utrzymywać rentowność.
- Jak rozszerzać ofertę o nowe usługi oraz zaprzęgnąć AI do wsparcia kontaktu z klientami w warsztacie.
2. Elektryfikacja i standardy warsztatowe wobec zmian technologicznych producentów aut oraz produkty i technologie lakiernicze w nowoczesnym warsztacie.
- W co warto inwestować, a co staje się bezwzględnym wymogiem bezpieczeństwa.
- Jak dobrać odpowiednią technologię lakierniczą do typu naprawy oraz optymalnej struktury kosztowej dla danego warsztatu.
- Czy warto skorzystać z technologii UV, energooszczędnych oraz niskoemisyjnych.
- W jakich warunkach sprawdzą się one najlepiej.
3. Efektywne kosztorysowanie i skuteczne dochodzenie roszczeń wobec aktualnego orzecznictwa sądów i działań towarzystw ubezpieczeniowych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
- Co zrobić, aby zarabiać więcej i prowadzić biznes bardziej stabilnie.
- Jak uniknąć tych prostych i bardziej złożonych błędów niweczących wysiłki na różnych etapach procesu.
4. Sukcesja aspekt zmiany pokoleniowej w firmie wśród zarządzających i pracowników.
- Co mówią dane, wyniki badań i ludzie o sukcesji i transformacji firm w polskiej branży automotive.
- Jak przeprowadzić firmę przez udaną sukcesję? A jak ten proces zniweczyć?
- Na jakie aspekty międzypokoleniowe w wizjach rozwoju i zarządzania zwrócić uwagę (i kiedy najlepiej to zrobić).
Źródło: Novol


![Prezentacja strategii rozwoju konceptu warsztatowego ZF [pro]Service](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/index_big%2Fmedia%2Fartykuly%2FZF%25202025.jpg)







