Konferencja SPECTRALIZM 2025 – podążając za zmianami

Konferencja SPECTRALIZM 2025 – podążając za zmianami Novol

Co najbardziej liczy się w biznesie blacharsko-lakierniczym wobec narastającego tempa zmian rynkowych, technologicznych i demograficznych? Odpowiedź była poszukiwana (i została odnaleziona!) podczas 4-tej merytorycznej konferencji „SPCTRALIZM 2025” z udziałem ekspertów zaproszonych przez firmę NOVOL - producenta marki systemu lakierniczego SPECTRAL.

Event zorganizowano w Pałacu Mierzęcinie, 1-3.10.2025 r., przy wsparciu partnerów firmy Novol. Uczestniczący właściciele i menedżerowie warsztatów wymieniali się wiedzą i doświadczeniami w prowadzeniu biznesu z praktykami w 4 obszarach tematycznych:

1. Trendy gospodarcze, rynkowe, konsumenckie wpływające na biznes w branży i strategie ich wykorzystania.

  • Jak wykorzystać na rosnącej popularności marek chińskich.
  • Jak krok po kroku budować filary rentowności warsztatu i jak go przygotować od strony kosztowej.
  • Jak monitorować i utrzymywać rentowność.
  • Jak rozszerzać ofertę o nowe usługi oraz zaprzęgnąć AI do wsparcia kontaktu z klientami w warsztacie.

2. Elektryfikacja i standardy warsztatowe wobec zmian technologicznych producentów aut oraz produkty i technologie lakiernicze w nowoczesnym warsztacie.

  • W co warto inwestować, a co staje się bezwzględnym wymogiem bezpieczeństwa.
  • Jak dobrać odpowiednią technologię lakierniczą do typu naprawy oraz optymalnej struktury kosztowej dla danego warsztatu.
  • Czy warto skorzystać z technologii UV, energooszczędnych oraz niskoemisyjnych.
  • W jakich warunkach sprawdzą się one najlepiej.

3. Efektywne kosztorysowanie i skuteczne dochodzenie roszczeń wobec aktualnego orzecznictwa sądów i działań towarzystw ubezpieczeniowych.

  • Co zrobić, aby zarabiać więcej i prowadzić biznes bardziej stabilnie.
  • Jak uniknąć tych prostych i bardziej złożonych błędów niweczących wysiłki na różnych etapach procesu.

4. Sukcesja aspekt zmiany pokoleniowej w firmie wśród zarządzających i pracowników.

  • Co mówią dane, wyniki badań i ludzie o sukcesji i transformacji firm w polskiej branży automotive.
  • Jak przeprowadzić firmę przez udaną sukcesję? A jak ten proces zniweczyć?
  • Na jakie aspekty międzypokoleniowe w wizjach rozwoju i zarządzania zwrócić uwagę (i kiedy najlepiej to zrobić).

Źródło: Novol

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę