Ofensywa Opla w sprawie zużycia paliwa i emisji spalin

1.4.2016
Reklama
Reklama

Zgodnie z zapowiedziami z grudnia ubiegłego roku, Opel przedstawił szczegóły dotyczące inżynierskiej inicjatywy mającej na celu zwiększenie przejrzystości, wiarygodności i efektywności.

Latem firma podejmie kolejny dobrowolny krok mający na celu zwiększenie przejrzystości i spełnienie wymogów przyszłych protokołów emisji. Od czerwca 2016 roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2, Opel będzie publikować również wartości zużycia paliwa odzwierciedlające różne style jazdy zarejestrowane w cyklu WLTP. Pierwszym modelem, dla którego zostaną podane te informacje, będzie nowy Opel Astra. Ponadto, od sierpnia bieżącego roku Opel przystąpi do wdrażania inicjatywy doskonalenia układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w nowych samochodach z silnikami Diesla pod kątem obniżenia emisji tlenków azotu. Jest to dobrowolna inicjatywa wyprzedzająca wprowadzenie przepisów dotyczących badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym (RDE), które zaczną obowiązywać od września 2017 roku. Opel proponuje organom regulacyjnym strategie kalibracji silników, co powinno posłużyć za podstawę do aktywnego dialogu.

- W firmie Opel mocno wierzymy w to, że branża musi odzyskać zaufanie klientów i władz za sprawą zwiększenia przejrzystości. Opel wyraża gotowość przyjęcia wytycznych RDE, aby pokazać, że jest to możliwe - powiedział dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel. - W grudniu ogłosiliśmy, w jakim kierunku zmierzamy, a dziś informujemy o szczegółach. Proszę Unię Europejską, jak również państwa członkowskie UE i inne kraje europejskie, o przyspieszenie prac nad dostosowaniem parametrów badań i zasad interpretacji ich wyników do rzeczywistych warunków jazdy, aby przerwać obecną niepewność spowodowaną trudnościami w porównywaniu tych wyników.

Reklama

Zwiększenie przejrzystości pomiarów zużycia paliwa: samochody marki Opel testowane w cyklu WLTP

Od końca czerwca 2016 roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 dla modeli Opla publikowane będą również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP (począwszy od nowej Astry). Te liczby, ukazujące zakres zużycia paliwa od wartości minimalnych do maksymalnych, zostaną podane po raz pierwszy dla Opla Astry z roku modelowego 2016. Będą one opublikowane na specjalnej stronie internetowej firmy Opel, w celu zwiększenia przejrzystości. Wartości zmierzone w cyklu testowym WLTP dla kolejnych modeli będą publikowane w trakcie bieżącego roku.

Zgodnie z planami UE od 2017 roku nowy europejski cykl jazdy (New European Driving Cycle — NEDC) będzie zastępowany nowocześniejszą światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure — WLTP). WLTP pozwala przede wszystkim uzyskiwać standaryzowane, powtarzalne i porównywalne wyniki.

Reklama

Mniej emisji z silników wysokoprężnych zgodnych z Euro 6: Opel przygotowuje się do RDE

Jak informowano w grudniu, Opel podejmuje też działania związane z ograniczeniem emisji tlenków azotu w celu udoskonalenia silników wysokoprężnych zgodnych z normą Euro 6 i wyposażonych w układy SCR pod kątem przyszłego standardu RDE. Jest to standard badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym, który uzupełnia dotychczasowe metody i pozwala mierzyć emisję z pojazdu znajdującego się bezpośrednio na drodze.

Jestem przekonany, że technologia silników wysokoprężnych będzie nadal odgrywać znaczącą rolę w Europie, jeśli branża utrzyma się na ścieżce ciągłego doskonalenia. Jest to jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wdrożenie technologii SCR we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi od 2018 roku. Dzięki temu możemy mówić nie tylko o strategii odzyskiwania zaufania, ale też o strategii zachowania przewagi europejskiej branży motoryzacyjnej w zakresie technologii silników wysokoprężnych - podkreśla Dr Neumann.

Rozpoczęcie wdrażania udoskonaleń silników zgodnych z Euro 6 i wyposażonych w układy SCR w nowych pojazdach jest obecnie zaplanowane na sierpień 2016 roku. Ponadto firma zrealizuje dobrowolny program satysfakcji klienta, obejmujący 57 000 pojazdów z silnikami Euro 6 i układami SCR już poruszających się po drogach Europy (modele Zafira Tourer, Insignia i Cascada). Początek tych działań przewidziano na czerwiec 2016 roku.

Źródło: Opel, Mototarget.pl

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama