Nowe klocki hamulcowe TRW do motocykli – zaawansowana technologia cierna od ZF
ZFWykorzystując zaawansowaną technologię cierną firmy ZF, nowa generacja klocków hamulcowych TRW do motocykli ma zapewnić motocyklistom skuteczność hamowania, większe bezpieczeństwo i wydajność w każdych warunkach. Warsztaty i dystrybutorzy mogą korzystać z łatwej integracji i maksymalnego czasu sprawności, wspierając tym samym misję firmy ZF, która polega na zapewnianiu ciągłości działania motocykli oraz przedsiębiorstw.
Nowe klocki hamulcowe TRW mają zapewnić lepszą przyczepność początkową i wyjątkową odporność na wysoką temperaturę, przy gwarancji niezawodnego hamowania nawet w trudnych warunkach. Nowa mieszanka cierna nie zawiera miedzi, niklu ani antymonu, co zmniejsza wpływ na środowisko bez utraty trwałości i skuteczności.
Dzięki zmniejszonej ilości pyłu hamulcowego i hałasu klocki te są przyjazne dla środowiska, a jednocześnie zapewniają wysoką skuteczność hamowania. Wszystkie produkty spełniają normy ECE-R90.
źródło: ZFMateriał cierny zapewnia 100% siły hamowania bez zawartości metali ciężkich.
Wdrożenie dostosowane do potrzeb rynku
5 z dwunastu materiałów ciernych stosowanych w klockach hamulcowych TRW do motocykli przeszło proces transformacji, a 2 materiały cierne są obecnie w fazie rozwoju Oznacza to, że ponad 80% portfolio klocków hamulcowych TRW przeszło transformację, a do końca 2025 r. oczekuje się, że będzie to 9%. Priorytetowo traktowane są segmenty o wysokim popycie.
Kolejność przejścia jest następująca:
- ALLROUND (bez sufiksów) i EC,
- następnie SV, SH (Sinter Street) i SRM (Maxi Scooter), SI (Offroad Sinter pod koniec 2025 r.)
- oraz PC (Performance Comfort) do trzeciego lub czwartego kwartału 2025 r.
źródło: ZFNowe klocki hamulcowe TRW zapewniają lepszą przyczepność początkową i wyjątkową odporność na wysoką temperaturę.
Płynne przejście dla warsztatów i dystrybutorów
Modernizacja jest prosta. Nowe i stare materiały cierne są kompatybilne i można je bezpiecznie stosować razem na tej samej osi, co upraszcza zarządzanie zapasami i montaż. Opakowania i numery części pozostają bez zmian, co pozwala dystrybutorom i warsztatom na wprowadzenie nowej gamy produktów bez zakłóceń – maksymalizując czas pracy oraz minimalizując złożoność.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Realizacja strategicznej wizji ZF
Ffirma ZF Aftermarket kładzie nacisk na transformację tradycyjnych obszarów działalności poprzez innowacje. ZF dąży do zwiększenia niezawodności produktów oraz bezpieczeństwa motocyklistów. Nowe klocki hamulcowe TRW mają ponad 7500 zastosowań – liczba ta wciąż rośnie, wyznaczają kierunek rozwoju układów hamulcowych w motocyklach w przyszłości.
Źródło: ZF


![Prezentacja strategii rozwoju konceptu warsztatowego ZF [pro]Service](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/index_big%2Fmedia%2Fartykuly%2FZF%25202025.jpg)






