Nowa Toyota Land Cruiser: Legenda w nowej odsłonie
![Nowa Toyota Land Cruiser: Legenda w nowej odsłonie](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/opening_big%2Fmedia%2Fartykuly%2FToyota%2520Land%2520Cruiser_1.jpg)
Nowa Toyota Land Cruiser została zaprojektowana, by sprostać najtrudniejszym warunkom w terenie i zapewnić komfort. Wykorzystano klasyczną konstrukcję z ramą oraz nową platformą GA-F, stały napęd 4x4 oraz najnowocześniejsze technologie, których w tym modelu jeszcze nie było.
Toyota Land Cruiser 250 to najnowsza generacja modelu, który w ciągu ostatnich 70 lat stał się wzorem samochodu terenowego. Dzięki nowej platformie GA-F i konstrukcji ramowej nowy Land Cruiser jest prawdziwą terenówką. Nadwozie zaprojektowano zgodnie z hasłem „Powrót do korzeni”, łącząc wspaniałą historię Land Cruisera z najnowszymi trendami. Mocna i wyrazista stylistyka nawiązuje do niezawodności i najwyższej jakości tego modelu.
Stały napęd 4x4
Nowy Land Cruiser to nadal prawdziwy samochód terenowy z klasycznym, stałym napędem na cztery koła. Konstrukcja wału napędowego została dopracowana pod kątem trwałości oraz cichszej pracy. Zmodyfikowano również centralny mechanizmy różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, który został zoptymalizowany pod kątem osiągów i wpływu na zużycie paliwa. Zapewnia to równowagę pomiędzy przyczepnością w terenie a stabilnością na drodze.
![](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/original%2Fmedia%2Fartykuly%2FToyota%2520Land%2520Cruiser_2.jpg)
Nowa blokada mechanizmu różnicowego oparta o elektrozawór zapewnia o 85% szybszą reakcję (około 0,15 s). Nowy reduktor radzi sobie z większym momentem obrotowym, jest trwalszy i mniej podatny na korozję. Nowy przełącznik wyboru trybu pracy reduktora H4 lub L4 oraz nowe przełączniki blokady dyferencjału znajdują się na konsoli środkowej obok dźwigni zmiany biegów.
![](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/original%2Fmedia%2Fartykuly%2FToyota%2520Land%2520Cruiser_3.jpg)
Nowego Land Cruisera napędza czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2755 cm3, który ma 204 KM/150 kW mocy i jest połączony z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 500 Nm auto może holować przyczepę o masie do 3500 kg.
Nowa konstrukcja i przeprojektowane zawieszenie
Nowy Land Cruiser ma, tak jak jego poprzednicy, doskonałe właściwości terenowe, łącząc sprawdzone przez lata rozwiązania z najnowszymi technologiami. Samochód zapewnia też komfort w codziennym użytkowaniu, także w ruchu miejskim. Land Cruiserem łatwo się manewruje, kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, a auto daje dużą przyjemność z prowadzenia.
![](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/original%2Fmedia%2Fartykuly%2FToyota%2520Land%2520Cruiser_5.jpg)
Land Cruiser to cały czas prawdziwy samochód terenowy za sprawą konstrukcji opartej na ramie, której możliwości zwiększa zastosowanie nowej platformy GA-F. Dzięki temu auto jest znacznie bardziej wytrzymałe i sztywne.
W przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy ze zwiększonym skokiem, uzyskując wysoką przyczepność i zdolność do jazdy w terenie. Lżejsze i jednocześnie bardziej sztywne elementy tylnego zawieszania zapewniają jego płynną i liniową charakterystykę pracy. Zwiększony skok poprawia sprawność w trudnym terenie zapobiegając odrywaniu się tylnego koła od nawierzchni.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Technologiczne wsparcie w terenie
Auto jest pełne nowoczesnych technologii ułatwiających poruszanie się w terenie. Nowy Land Cruiser jest pierwszą Toyotą, w której zastosowano system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach. To także pierwsza generacja w historii, w której jest elektryczne wspomaganie kierownicy, co pozwoliło na rozszerzenie liczby systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.
![](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/original%2Fmedia%2Fartykuly%2FToyota%2520Land%2520Cruiser_4.jpg)
Land Cruiser jest wyposażony w system Multi-Terrain Select (MTS), który dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie. Nowością jest tryb Auto, w którym kierowca nie musi zmieniać ustawień w trakcie jazdy. Z kolei monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) Land Cruisera zapewnia pełny obraz obszaru wokół pojazdu, a wykorzystując system Multi-Terrain Monitor (MTM) wyświetla także obraz pod pojazdem, co ułatwia precyzyjne manewrowanie w trudnym terenie.
Nowego Land Cruisera wyposażono także w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki.
Źródło: