Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż 6 nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Przeprowadzone wśród ponad 300 właścicieli warsztatów ProfiAuto Serwis badanie wykazało, że szukając dziś pomysłu na biznes, aż 84% mechaników ponownie zdecydowałoby się na założenie serwisu.
Co więcej, ponad połowa z nich zachęcałaby też do prowadzenia warsztatu swoje dzieci lub znajomych (30% zdecydowanie poleciłoby zainwestowanie w serwis motoryzacyjny, a 26% poleciłoby). Ankieta przeprowadzona została na przełomie lipca i sierpnia 2023 r. i wzięli w niej udział właściciele punktów ProfiAuto Serwis z całej Polski.
– Wyniki naszego badania wskazują, że prowadzenie własnego serwisu, wspartego przez ofertę dużej sieci, cieszy się coraz większym powodzeniem. W naszej opinii to nie regularna franczyza, a prowadzenie niezależnego punktu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do naszego modelu biznesowego. Dzięki temu nasi klienci mogą na własną rękę decydować o swoim rozwoju, jednocześnie korzystając z oferty szkoleń, dofinansowania do wyposażenia i narzędzi warsztatowych czy wsparcia marketingowego sieci ProfiAuto. Ma to też bezpośrednie przełożenie nie tylko na liczbę samych warsztatów, ale też na liczbę partnerów handlowych. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tylko w tym roku dołączyło do nas sześć dużych, lokalnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych z całej Polski – mówi Dariusz Chochel, manager ds. rozwoju nowych rynków w Moto-Profilu.
Nowi partnerzy ProfiAuto i Moto-Profilu w 2023 roku
Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do sieci ProfiAuto dołączyli: CCS z Biłgoraja, ING Autotechnika z Kraśnika, MarCar z Cieszyna, Moto-Familia z Jelcza-Laskowic, Moto Trader z Włocławka, ProfiParts z Końskich. Poza nowymi punktami, również dotychczasowi partnerzy rozwijają swoje biznesy. Na otwarcie kolejnych oddziałów zdecydował się m.in. duży gracz na rynku podlaskim – Polamel (nowy punkt otworzył w Wysokiem Mazowieckiem), kielecki MotoArt (hurtownia we Włoszczowie), Auto-Express ze Stalowej Woli (nowy oddział w Leżajsku), Abak-Moto (Chrzanów i Poręba), Motores (Dębica), RD Dyl (Chorzelów), Moto-Gama (Zamość) i Auto Części Derkowski (Głubczyce).
W październiku br. nastąpią kolejne ważne kroki w rozwoju sieci. Dołączy do niej Tom Car z Konina. Na mapie Polski pojawią się też nowe punkty prowadzone przez dotychczasowych partnerów: Auto-Michaś w Piszu oraz Auto-Jarex w Międzychodzie. Łącznie sieć liczy już niemal 250 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 warsztatów w kraju i za granicą. Najwięcej z nich znajduje się w województwach: dolnośląskim, wielkopolskim oraz śląskim.
Jak podkreślają przedstawiciele ProfiAuto, bycie partnerem sieci to korzystanie z jej systemu benefitów, a jednocześnie nadal prowadzenie swojej niezależnej firmy, bez wiążących, wieloletnich umów franczyzowych. ProfiAuto działa bowiem w modelu synergii – filozofia sieci opiera się na tym, że zarabia zarówno właściciel zrzeszonej firmy, jak i właściciel marki ProfiAuto, jednak pełna decyzyjność pozostaje po stronie firmy partnerskiej. Otrzymuje ona jednocześnie wsparcie najbardziej rozpoznawalnej w Polsce marki na rynku warsztatowym, a także szereg rozwiązań do dyspozycji, m.in.: dostęp do niemal 8,5 miliona części w katalogu ProfiAuto, szkolenia dla pracowników, oprogramowanie ProfiBiznes do prowadzenia hurtowni, narzędzia marketingowe oraz atrakcyjne formy finansowania wyposażenia warsztatowego dla swoich klientów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Podłożem pierwszych sukcesów założonej przez nas 30 lat temu firmy były: pomysł, odwaga i intuicja. Dziś biznes buduje się zupełnie inaczej – na dogłębnej analizie danych, wiedzy o konkurencji i zdolnościach kształtowania rynku. W obecnych realiach ogromne znaczenie ma znajomość potrzeb klientów, dla których nadrzędną wartością jest czas. Dlatego postawiliśmy na rozbudowany magazyn, szeroki asortyment produktów, efektywną logistykę oraz budowanie partnerstwa z warsztatami. Taką strategię umożliwia idei sieci ProfiAuto, dzięki której wiemy, że niezależna hurtownia może być naprawdę silnym graczem na rynku i wyznaczać trendy m.in. w obsłudze klienta. 30 lat naszej obecności w branży i wieloletnie członkostwo w sieci ProfiAuto jest tego najlepszym potwierdzeniem – mówi Dobiesław Hruszka, właściciel firmy Polamel, będącej członkiem sieci ProfiAuto.
Źródło: ProfiAuto