Na stacjach Lotos paliwa gotowe na zimę

Lotos
16.11.2017

Kierowcy tankujący na stacjach Lotos nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów – już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę Lotos będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

Paliwa oferowane przez Lotos w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do –20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium Lotos Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających –32°C .

Reklama

Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy Lotos. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy Lotos, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium Lotos Dynamic.

Reklama

Olej Lotos Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa Lotos Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

A czym różnią się benzyny letnie od zimowych? W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.

Źródło: Lotos

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę