Mniej znaczy więcej. Nowe opakowania od Continental pomagają chronić środowisko

Mniej znaczy więcej. Nowe opakowania od Continental Continental

Jak zwiększać konkurencyjność w zakresie sprzedaży i obsługi warsztatów, pomagając w walce ze zmianami klimatycznymi? Nowe opakowania zestawów rozrządu z pompą wody od Continental właśnie to umożliwiają.

Nowe opakowania od Continental do zestawów rozrządu z pompą wody będą znacznie mniejsze, a ilość materiału użytego do ich wytworzenia zmniejszy się o około 70%. To pozytywnie wpłynie na ilość miejsca na półkach. Taki efekt jest możliwy dzięki nowej koncepcji pakowania, w której specjalnie złożona tekturowa wkładka chroni wszystkie elementy i bezpiecznie utrzymuje je wewnątrz pudełka bez potrzeby indywidualnego pakowania.

Mniej miejsca, więcej korzyści dla klimatu

Produkcja nowych opakowań zakłada zmniejszenie ilości tektury potrzebnej do wyprodukowania gotowych pudełek o około połowę, zmniejszając tym samym emisję CO2. Ilość dwutlenku węgla zredukuje się także podczas transportu. W przyszłości na palecie zmieści się około 70% więcej zestawów, co oznacza, że rocznie Continental zaoszczędzi około 98 przejazdów ciężarówek. Wszystko to daje nam około 390 ton metrycznych CO2 mniej każdego roku.

Zmniejszenie ilości odpadów

Następnym pozytywnym efektem w warsztacie jest mniej odpadów. Mechanicy docenią mniejszą liczbę kartonów podlegających utylizacji, co oznacza bardziej uporządkowane i bezpieczniejsze środowisko pracy. Ponadto, opakowanie zestawu wykonane jest z materiału pochodzącego z recyklingu i samo w sobie również nadaje się do recyklingu, co także sprzyja ochronie środowiska i wysiłkom na rzecz spowolnienia zmian klimatycznych.

Mniej CO2 docenią zadowoleni klienci

Cenna uwaga: warto informować swoich klientów o korzyściach wynikających z użycia produktów, które sklep sprzedaje, bądź montuje. Z badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę konsultingową KPMG, dla 86% konsumentów zrównoważony rozwój jest ważny lub jest bardzo ważnym czynnikiem podczas dokonywania wyboru produktu.

Odsetek ten wzrasta do 96% w przypadku materiałów pochodzących z recyklingu. I nie mówimy tu jedynie o typowych dobrach konsumenckich, takich jak choćby odzież czy elektronika, ale również o motoryzacyjnych częściach zamiennych. Jak wynika z przekrojowego badania przeprowadzonego przez Media Control GmbH, prawie 2/3 klientów warsztatów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty ekologiczne.

Źródło: Continental

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę