MAHLE Powertrain rozszerza możliwości testowania wodorowych układów napędowych

MAHLE Powertrain testuje wodorowe układy napędowe MAHLE

MAHLE Powertrain, spółka zależna MAHLE Group zajmująca się specjalistyczną inżynierią, rozbudowuje swój zakład w Northampton, dodając specjalne stanowisko do testowania wodorowych układów napędowych. Możliwość zainstalowania na miejscu dwóch przyczep rurowych z funkcją szybkiego przełączania zapewni praktycznie ciągłe dostawy wodoru. Ponadto, zmodernizowane stanowiska hamowni silnikowych o mocy nominalnej 900 kW i 4000 Nm sprawiają, że centrum będzie idealnie przygotowane do wspierania rosnącego zapotrzebowania na rozwój wodorowych układów napędowych oraz do testowania zarówno lekkich, jak i ciężkich pojazdów.

  • Obiekt do testowania lekkich i ciężkich wodorowych układów napędowych.
  • Pojemność dwóch przyczep rurowych z możliwością szybkiego przełączania umożliwia przeprowadzanie rozszerzonych testów.
  • Ulepszona specyfikacja hamowni silnikowej umożliwi osiągnięcie momentu obrotowego do 4000 Nm i mocy 900 kW.

Sektory pojazdów terenowych, ciężarowych i jednostek transportu morskiego coraz częściej poszukują wodorowych silników spalinowych jako sposobu na obniżenie emisji dwutlenku węgla w obszarach, w których nie można zastosować elektryfikacji – powiedział Simon Reader, dyrektor ds. globalnych usług inżynieryjnych w MAHLE Powertrain. – Ta inwestycja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie naszych klientów na tego typu rozwiązania. Dzięki niej nasze jednostki testowe zostaną wyposażone w specjalne źródła wodoru, co pozwoli stworzyć ośrodki zdolne do przeprowadzania wymagających testów nawet najbardziej obciążonych jednostek napędowych oraz ich zwiększonej masy i momentu obrotowego. 

Mahle_silnik wodorowy MAHLE

Obiekt w Northampton jest już obecnie wykorzystywany do projektowania systemów wodorowych ogniw paliwowych, wodorowych silników spalinowych oraz testowania pojazdów napędzanych wodorem. Wkrótce rozpoczną się również prace nad opracowaniem koncepcji H2-ICE, która pozwoli przekształcić istniejące ciężkie silniki wysokoprężne na spalanie wodoru, eliminując tym samym potrzebę ich masowej wymiany i umożliwiając wykorzystanie istniejącej infrastruktury do przyspieszenia transformacji w kierunku zerowej emisyjności netto. 

Po stronie zasilania obiektu skrupulatnie przestrzegane są wytyczne BCGA (British Compressed Gases Association) dotyczące magazynowania i użytkowania wodoru. Ponadto, poszczególne komory testowe są wyposażone w MAHLE Powertrain rozbudowuje swój zakład w Northampton, o stanowisko do testowania wodorowych układów napędowych.Powertrain do monitorowania i bezpiecznego usuwania ewentualnych wycieków gazu. Firma dysponuje również odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w opracowywaniu silników przystosowanych do zasilania odnawialnymi paliwami na bazie alkoholu, takimi jak metanol.

Źródło: MAHLE

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę