Logo EV-Ready na oponach Goodyear ułatwi wybór kierowcom aut elektrycznych

Logo EV-Ready na oponach Goodyear Goodyear

Goodyear EV-Ready – takim symbolem będą od przyszłego roku sygnowane wszystkie opony marki spełniające potrzeby aut elektrycznych. Oznaczenie widoczne na ścianie bocznej opony ma ułatwić kierowcom elektryków wybór odpowiedniego modelu. Co ważne, opona Goodyear z logo EV-Ready będzie odpowiednia także dla pojazdów o napędzie konwencjonalnym czy hybrydowym, co pozwoli dealerom uprościć zarządzanie zapasami opon w magazynach.

Pakiet technologii opon Goodyear

Rozwój elektromobilności postępuje – według prognoz S&P Global, do 2029 roku aż 97% nowych pojazdów produkowanych w Europie będzie przynajmniej częściowo zelektryfikowanych, z czego 61% w pełni elektrycznych [1]

Aby zapewnić użytkownikom aut elektrycznych optymalne osiągi, niższy poziom hałasu i dłuższą żywotność opon, Goodyear opracował specjalne technologie:

  • Technologia SoundComfort pozwala zredukować hałas we wnętrzu pojazdu nawet o 50% [2], co ma kluczowe znaczenie dla cichej i komfortowej podróży.
  • Technologia Mileage Plus podnosi odporność opon na zużycie, które w przypadku „elektryków” może być znacznie szybsze z racji większej masy pojazdu oraz zwiększonego momentu obrotowego.
  • Opory toczenia w oponach Goodyear zostały obniżone, co pozwala zmniejszyć zużycie energii i wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego. Osiągnięto to dzięki optymalizacji konstrukcji opon, wprowadzeniu innowacyjnych mieszanek i aerodynamicznej konstrukcji ściany bocznej.

Goodyear dostawcą opon na oryginalne wyposażenie do około 50% europejskich pojazdów elektrycznych

Wielu wiodących producentów samochodów wybrało opony Goodyear jako oryginalne wyposażenie swoich pojazdów elektrycznych i hybrydowych, dzięki czemu marka jest obecnie dostawcą OE (Original Equipment) do około 50% pojazdów elektrycznych produkowanych w Europie [3]. Świadczy to o dużym zaufaniu do produktów i technologii Goodyear. 

Oprócz logo EV, które pojawi się na oponach przeznaczonych na szeroki rynek, Goodyear wprowadza również dwa inne oznaczenia na modelach przeznaczonych jako wyposażenie fabryczne (OE) pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – Goodyear's Electric Drive Technology (EDT) i Electric Drive Ready (EDR). Symbole te potwierdzają zastosowanie technologii dopasowanych do konkretnych potrzeb danego pojazdu, takich jak połączenie wysokiej ładowności, określonych właściwości jezdnych i hałasu oraz innych kryteriów.

W pojazdach EV i PHEV kładzie się większy nacisk na takie atrybuty jak redukcja hałasu, komfort, trwałość i opory toczenia. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować opony przystosowane do potrzeb tych aut w całym naszym asortymencie, zapewniając wszystkim kierowcom możliwość czerpania korzyści z dekad badań i rozwoju Goodyear w zakresie technologii opon. Z niecierpliwością czekamy na nowe logo Goodyear EV-Ready na wszystkich nowych oponach od początku 2024 roku – skomentował Laurent Colantonio, starszy dyrektor Goodyear ds. technologii w dywizji opon osobowych w regionie EMEA.

[1] Globalna prognoza produkcji silników S&P (październik 2023 r.) 
[2] W zależności od typu pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu, testowanych w lutym 2018 r., styczniu 2018 r., listopadzie 2017 r. i październiku 2011 r. przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17, samochody  VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz 255/45R18 w Audi A7.
[3] Wewnętrzne szacunki Goodyear wykonane we wrześniu 2023 r

Źródło: Goodyear

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę