Instrukcja montażowa KYB: PEUGEOT 407 – przód

Instrukcja montażowa KYB: PEUGEOT 407 – przód KYB

Wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w modelu Peugeot 407 (05.04-) krok po roku.

Peugeot 407 jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że stosunkowo rzadko dokonuje się wymiany amortyzatorów w tym pojeździe. Być może dlatego, iż wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w modelu Peugeot 407 (05.04-) nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na ograniczony dostęp oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w tym pojeździe wynosi 1,5 godziny.

Powiązane firmy

KYB Europe GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Czy wiesz, że…?
Co czwarty samochód opuszczający linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.
Amortyzatory KYB projektowane na rynek części zamiennych, produkowane są w tych samych fabrykach oraz przy wykorzystaniu tej samej technologii i systemów kontroli jakości, co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.

Poniżej prezentujemy czynności, jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 407:

1. Zdemontuj koło.

 

© KYB

 

2. Zdejmij zawleczkę wraz z zabezpieczeniem i odkręć nakrętkę półosi napędowej.

3. Zabezpiecz i odpowiednio zamocuj półoś napędową tak aby nie opadła i nie uszkodziła się. Zabezpieczy to również przed uszkodzeniem przegub homokinetyczny. Podczas tej czynności oś powinna być podparta.

4. Odkręć śrubę mocującą dolny wahacz.

 

© KYB

 

5. Odkręć końcówkę drążka kierowniczego.

 

© KYB

 

6. Odkręć łącznik stabilizatora (górna śruba łącznika stabilizatora służy również do mocowania dolnej tulei amortyzatora).

 

© KYB

 

 7. Zdemontuj 2 wsporniki piasty koła.

 

© KYB

 

8. Wyjmij półoś napędową z piasty koła.

UWAGA: łatwiej jest użyć specjalistycznego narzędzia, ale można użyć również zwykłych popularnych narzędzi.

 

© KYB

 

UWAGA: teraz będzie wystarczająco dużo miejsca, aby móc wyciągnąć amortyzator od dołu.

9. Zdemontuj wycieraczki, zdejmij gumową uszczelkę pokrywy silnika i zdejmij osłonę podszybia. Teraz można odkręcić 3 śruby mocujące zestaw montażowy górnego mocowania (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł) W tej chwili nie odkręcaj jeszcze nakrętki górnej amortyzatora.

 

© KYB

 

10. Wyciągnij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściskaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściskaczu hydraulicznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdż dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: zestawu montażowego górnego mocowania, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.

 

© KYB

 

Umieść nowy amortyzator KYB, sprężynę zawieszenia, zestaw montażowy górnego mocowania, oraz zestaw osłonowo ochronny w kolumnowym ściskaczu hydraulicznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę.

Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.
 
Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejności jak przy demontażu.

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

KYB zaleca, aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.
 

Aby dowiedzieć się, jak dokonać wymiany wymiany amortyzatorów w przedniej osi w samochodzie Peugeot 407 przejdź na stronę www.youtube.com/KYBEurope wybierając konkretny model samochodu.

Więcej na www.kyb-europe.com.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę