Instrukcja montażowa KYB: PEUGEOT 407 – przód

Instrukcja montażowa KYB: PEUGEOT 407 – przód KYB

Wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w modelu Peugeot 407 (05.04-) krok po roku.

Peugeot 407 jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że stosunkowo rzadko dokonuje się wymiany amortyzatorów w tym pojeździe. Być może dlatego, iż wymiana amortyzatorów i sprężyn zawieszenia w przedniej osi w modelu Peugeot 407 (05.04-) nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na ograniczony dostęp oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w tym pojeździe wynosi 1,5 godziny.

Czy wiesz, że…?
Co czwarty samochód opuszczający linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.
Amortyzatory KYB projektowane na rynek części zamiennych, produkowane są w tych samych fabrykach oraz przy wykorzystaniu tej samej technologii i systemów kontroli jakości, co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.

Poniżej prezentujemy czynności, jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 407:

1. Zdemontuj koło.

 

© KYB

 

2. Zdejmij zawleczkę wraz z zabezpieczeniem i odkręć nakrętkę półosi napędowej.

3. Zabezpiecz i odpowiednio zamocuj półoś napędową tak aby nie opadła i nie uszkodziła się. Zabezpieczy to również przed uszkodzeniem przegub homokinetyczny. Podczas tej czynności oś powinna być podparta.

4. Odkręć śrubę mocującą dolny wahacz.

 

© KYB

 

5. Odkręć końcówkę drążka kierowniczego.

 

© KYB

 

6. Odkręć łącznik stabilizatora (górna śruba łącznika stabilizatora służy również do mocowania dolnej tulei amortyzatora).

 

© KYB

 

 7. Zdemontuj 2 wsporniki piasty koła.

 

© KYB

 

8. Wyjmij półoś napędową z piasty koła.

UWAGA: łatwiej jest użyć specjalistycznego narzędzia, ale można użyć również zwykłych popularnych narzędzi.

 

© KYB

 

UWAGA: teraz będzie wystarczająco dużo miejsca, aby móc wyciągnąć amortyzator od dołu.

9. Zdemontuj wycieraczki, zdejmij gumową uszczelkę pokrywy silnika i zdejmij osłonę podszybia. Teraz można odkręcić 3 śruby mocujące zestaw montażowy górnego mocowania (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł) W tej chwili nie odkręcaj jeszcze nakrętki górnej amortyzatora.

 

© KYB

 

10. Wyciągnij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściskaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściskaczu hydraulicznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdż dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: zestawu montażowego górnego mocowania, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.

 

© KYB

 

Umieść nowy amortyzator KYB, sprężynę zawieszenia, zestaw montażowy górnego mocowania, oraz zestaw osłonowo ochronny w kolumnowym ściskaczu hydraulicznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę.

Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.
 
Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejności jak przy demontażu.

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

KYB zaleca, aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.
 

Aby dowiedzieć się, jak dokonać wymiany wymiany amortyzatorów w przedniej osi w samochodzie Peugeot 407 przejdź na stronę www.youtube.com/KYBEurope wybierając konkretny model samochodu.

Więcej na www.kyb-europe.com.

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę