Grand Highlander 2024, czyli odrobiona lekcja Toyoty

Grand Highlander 2024, czyli odrobiona lekcja Toyoty Cars.com / Christian Lantry

Highlander od dawien dawna uznawany jest za jednego z mniejszych trzyrzędowych SUV-ów w swojej klasie. Ma, co prawda, siedzenia w trzecim rzędzie i bogatą przestrzeń ładunkową, co zdaje egzamin w wielu warunkach, ale pomimo to sam SUV nie jest zoptymalizowany do komfortowego przewożenia dużych rodzin i ich rzeczy. Wada ta stała się jeszcze bardziej widoczna w ostatnich latach, gdy tacy konkurenci, jak Hyundai Palisade czy Volkswagen Atlas weszli na rynek z bardziej pojemnymi SUV-ami. Toyota jednak odrobiła zadanie domowe i przygotowała coś specjalnego dla tych klientów, którzy lubią Highlandera, ale chcieliby, aby był nieco większy. Oto Toyota Grand Highlander.

Nowy Grand Highlander jest większy na zewnątrz od zwykłego Highlandera, z tym że to dalej nie jest SUV rozpatrywany w kategorii „ogromny” – nikt raczej nie powinien zastanawiać się, czy ten SUV na pewno zmieści się w prywatnym garażu. Według Toyoty Grand Highlander jest o 15 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 5 cm wyższy od zwykłego Highlandera. Jest to więc duży SUV, ale nie przesadnie duży i nadal gwarantuje łatwe wejście i wyjście.

Toyota_Grand_Highlander_2024
Źródło: Cars.com, zdjęcie wykonał Christian Lantry

Grand Highlander jest podobny do zwykłego Highlandera, ale w projekcie nowego SUV-a mniej jest wybujałych elementów stylistycznych, a więcej ostrych kątów i prostych linii. Ogólnie mówiąc, wygląd jest dostojny i stonowany, a jego pudełkowaty kształt wpisuje się w trend klasy trzyrzędowych SUV-ów.

Na rynku zdecydowanie istnieje zapotrzebowanie na SUV-y średniej wielkości, w których priorytetem jest komfort wnętrza we wszystkich trzech rzędach, a Grand Highlander jest najlepszą opcją. Ten 3-rzędowy model przenosi dziedzictwo Highlandera w zupełnie nową przestrzeń, a nasza marka dotrzymuje równocześnie obietnicy elektryfikacji. Highlander był pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferował hybrydowy układ napędowy w 2006 roku, a Grand Highlander dalej umacnia naszą pozycję lidera w dziedzinie elektryfikacji.

Mówi Lisa Materazzo, wiceprezes grupy Toyota Marketing.

Wnętrze Grand Highlandera – Czy to działa?

Dodatkowe rozmiary są dobrze wykorzystane, zapewniając komfort dorosłym osobom we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Fotel kierowcy jest wygodny, a widoczność dobra, częściowo dzięki cienkim, przednim słupkom dachowym. Fotele w drugim rzędzie są umieszczone na tyle wysoko, że zapewniają naturalną pozycję siedzącą z dobrym podparciem ud.

Toyota_Grand_Highlander_wnetrze_rozklad_nog
Źródło: Cars.com, zdjęcie wykonał Christian Lantry

Trzeci rząd stanowi największą poprawę w stosunku do dotychczasowego Highlandera. Podczas gdy w pierwotnym Highlanderze trzeci rząd jest dość ciasny dla dorosłych, a przestrzeń nad głową pozostawia wiele do życzenia, to w Grand Highlanderze te problemy po prostu nie występują. Jeśli pasażerowie drugiego rzędu są skłonni podzielić się częścią miejsca na nogi, przesuwając swoje fotele do przodu, to trzeci rząd jest jeszcze bardziej przyjazny. Przestrzeń bagażowa jest przyzwoita jak na standardy SUV-ów trzyrzędowych.

Jakie wyposażenie – Jaka cena – Kiedy wyjdzie?

Podstawowy model Grand Highlander występuje w wersji XLE, która jest średnim poziomem wykończenia w niektórych innych modelach Toyoty, ale posiada wiele mile widzianych dodatków. Podgrzewane fotele przednie, osłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie i elektrycznie podnoszona klapa należą do wyposażenia standardowego, a ponad 12-calowy ekran dotykowy jest zamontowany wysoko na desce rozdzielczej, w zasięgu ręki kierowcy.

Toyota_Grand_Highlander_deska_rozdzielcza
Źródło: Cars.com, zdjęcie wykonał Christian Lantry

W standardzie jest też bezprzewodowe ładowanie urządzeń, więc nie trzeba się martwić o rozładowanie baterii telefonu podczas korzystania z bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto. Wiele osób doceni również, że tuż pod ekranem znajdują się mechaniczne pokrętła, a nie często przekombinowane, dotykowe przyciski.

Toyota zapowiada, że cena Grand Highlandera zostanie ujawniona latem, czyli wtedy, gdy SUV trafi do dealerów.

Źródło: Cars.com, Green Car Congress

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę