Wodorowa Europa, czyli nowa ciężarówka od Zepp.solutions

Wodorowa Europa, czyli nowa ciężarówka od Zepp.solutions Zepp.solutions

Firma Zepp.solutions ujawniła szczegóły specyfikacji i nazwę swojej nowej ciężarówki zasilanej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Europa to nowy bezemisyjny pojazd wagi ciężkiej i ma pojawić się w sprzedaży w czwartym kwartale 2023 roku.

Ciężarówka Europa może poszczycić się kilkoma szczególnie ciekawymi cechami. Dzięki dużemu zasięgowi, kabinie sypialnej, możliwości szybkiego tankowania i ciągnięcia przyczepy ISO (kontener 13,6 m / 45 stóp), oferuje taką samą łatwość obsługi i ładowność, jak odpowiednik z silnikiem diesla. Pojazd ponadto oparty jest na sprawdzonym podwoziu renomowanego producenta samochodów ciężarowych.

Pierwsze ciężarówki Europa wejdą do eksploatacji w IV kwartale 2023 roku jako ciągniki siodłowe 4x2 z systemem magazynowania wodoru o ciśnieniu 350 barów. Mając na pokładzie ponad 50 kg wodoru użytkowego, pojazdy będą miały zasięg ponad 700 km. Pod koniec 2024 r. ciężarówka będzie również dostępna w wersji z 700-barowym zbiornikiem wodoru (>80 kg użytecznego H2), co zwiększy zasięg do znacznie ponad 1000 km na jednym tankowaniu. Zawartość energii elektrycznej w wodorze po przetworzeniu wynosi ponad 900 kWh i 1450 kWh odpowiednio dla wersji 350 i 700 barów.

Zepp.solutions_ciezarowka_wodorowa_europa Zepp.solutions

Infrastruktura do tankowania pojazdów ciężarowych pod ciśnieniem 700 barów wymaga jeszcze poprawy w Europie, co sprawia, że wersja 350 barowa jest faworyzowanym pojazdem przez pierwszych klientów i zainteresowanych. Co więcej, wodorowo-elektryczny układ napędowy można również zamontować w innych konfiguracjach pojazdów, takich jak ciężarówki skrzyniowe o innych konfiguracjach osi i kabin. Sercem układu napędowego jest pojedynczy moduł ogniwa paliwowego Zepp X150 z opcją integracji kolejnych modułów w celu zwiększenia wydajności i zasięgu.

Zaprojektowany na rynek europejski

Projekt ciężarówki Europa został zoptymalizowany pod kątem europejskiego sektora transportowego, a przy jego opracowywaniu kierowano się surowymi przepisami UE. W większości krajów UE maksymalna łączna masa całkowita pojazdu wynosi 40 ton metrycznych. Przepisy UE zwiększają ten limit masy do 42 ton dla pojazdów przegubowych N3 o zerowej emisji spalin. Ponieważ ciągnik Europa waży niecałe 2 tony więcej niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla, będzie oferował podobną ładowność.

Ciężarówka Europa to kolejny przykład naszego zaangażowania w dostarczanie na rynek zrównoważonych rozwiązań transportowych. Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania bezemisyjnej ciężarówki o dużym zasięgu, która może konkurować ze swoimi odpowiednikami z silnikami wysokoprężnymi pod względem ładowności, wydajności i użyteczności. A to dopiero początek. Zintegrowany system wodorowych ogniw paliwowych X150 i nasze systemy magazynowania wodoru są również dostępne do integracji przez innych producentów. Nie możemy się doczekać ich zastosowań naszych systemów.

Powiedział Kevin Schreiber, współzałożyciel Zepp.solutions.

Zachęty finansowe dla transportu zeroemisyjnego

Europejscy klienci są zachęcani do przejścia na transport zeroemisyjny za pomocą różnych zachęt finansowych i dotacji. Jednym z takich programów jest holenderska dotacja AanZET, która może pokryć do 37% ceny zakupu nowych ciężarówek z zerową emisją. Program dotacji AanZET działa na zasadzie kolejności zgłoszeń i otwiera się 4 kwietnia.

Źródło: Zepp.solutions

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę