Globalna rewolucja w zarządzaniu czasem pracy, czyli Dayco migruje do chmury

Pixabay
2.8.2019

Dayco, światowy producent części samochodowych, wdrożył platformę Kronos Workforce Management do zarządzania czasem pracy.

W skali globalnej z rozwiązania korzystać będzie docelowo ponad 4 500 pracowników w 22 krajach, w tym ponad 300 osób w Polsce. Dzięki narzędziu Dayco zautomatyzuje planowanie czasu pracy, weryfikację zgodności z lokalnymi regulacjami prawnymi oraz przygotowanie raportów o czasie pracy z poziomu przeglądarki internetowej i urządzeń mobilnych. Za realizację wdrożenia w polskim oddziale odpowiadała firma Gavdi Polska.

Zarządzanie czasem pracy w spółce rozproszonej na kilku kontynentach to ogromne wyzwanie. Potrzebowaliśmy jednego wspólnego narzędzia, które nie tylko zoptymalizuje rozliczenie czasu pracy, ale naszym priorytetem było również, aby móc go dopasować do lokalnie obowiązujących przepisów prawnych wszystkich oddziałach naszej firmy. Takie możliwości dało nam właśnie rozwiązanie Kronos Workforce Management, dzięki któremu już w pierwszej fazie projektu wdrożenie było prowadzone równolegle między innymi w Polsce, USA, Kanadzie i Meksyku. W ten sposób możemy zadbać o jednolitość obsługi i zarządzać pracownikami w skali globalnej, oszczędzając przy tym czas i minimalizując koszty – podkreśla Barbara Berek, Dyrektor Personalny z Dayco Poland.

Wdrożenie platformy do zarządzania czasem pracy przyniosło Dayco ogromne korzyści, w tym najważniejszą – możliwość zaplanowania czasu pracy dla pracowników produkcyjnych zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Pracy oraz wynikających z wewnętrznych uregulowań firmy. W rezultacie menedżerowie mogą tworzyć grafiki, jednocześnie dopasowując je do potrzeb produkcyjnych firmy, a bieżący nadzór oraz przygotowanie zestawienia o czasie pracy do systemu czasowego są wykonywane automatycznie. Co więcej, dzięki samoobsłudze pracownicy i menedżerowie mają dostęp do platformy niezależnie od miejsca pracy z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego z wykorzystaniem nowoczesnego, przyjaznego interfejsu zbudowanego w oparciu o najnowsze trendy w user experience. Dodatkowo Dayco zdecydowało się wykorzystać czytniki kart zegarowych Kronos InTouch, które oprócz możliwości rejestracji wejść i wyjść dają możliwość skorzystania z podstawowej samoobsługi (kioski) w przypadku kiedy pracownik nie posiadałby swojego urządzenia mobilnego.

Wdrożenie rozwiązania Kronos Workforce Management w Dayco to nasz pierwszy taki projekt w Polsce, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy być jego częścią jako jedyna polska firma współpracująca z Kronos. Prace projektowe prowadziliśmy równolegle z Kronosem, który uruchamiał rozwiązanie w pozostałych krajach, a pierwsza wypłata wynagrodzeń dla pracowników w oparciu o nowe narzędzie została zrealizowana w czerwcu. Platforma nie tylko zwiększyła produktywność i zaangażowanie pracowników, ale także wsparła Dayco w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biznesowych – podkreśla Wojciech Romanowicz, kierownik projektu ze strony Gavdi Polska.

Dayco jest światowym liderem w badaniach, projektowaniu, produkcji i dystrybucji podstawowych komponentów silników, układów napędowych oraz świadczeniu usług dla branży samochodów i pojazdów ciężarowych, a także dla przemysłu, sektora budowlanego i rolnictwa.

Źródło: Gavdi

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę