FORVIA kreuje przyszłość branży automotive i inwestuje w młodych
Świat motoryzacji to ciągły rozwój nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Dlatego tak ważna jest inwestycja w młode talenty z nowym, rewolucyjnym spojrzeniem na automotive. FORVIA, lider na rynku producentów technologii motoryzacyjnych, organizuje program Fabryka Młodych Talentów, po którym aż 60% uczestniczących w nim osób pozostaje w firmie na samodzielnych stanowiskach. A to zaledwie jedno z rozwiązań, jakie firma podejmuje na rzecz młodych osób. Dzięki inicjatywom FORVIA, obejmującym zarówno wolontariaty, jak i sponsoring licznych konkursów, studenci, uczestnicy studiów podyplomowych i absolwenci szkół wyższych mają szansę zdobyć doświadczenie zawodowe. I to nie tylko w kraju, ale również w zakładach produkcyjnych i centrach R&D FORVIA na całym świecie.
Aktualnie, około 12% osób zatrudnionych w centrach R&D FORVIA stanowią osoby w wieku 18-25 lat. Firma odważniej stara się stawiać na młodych ludzi, którzy jak wynika również z sytuacji na rynku, coraz częściej decydują się na karierę właśnie w tej branży. Branża automotive jest ceniona na rynku pracy m.in. za, benefity, możliwości rozwoju, oraz elastyczność zatrudnienia. Dodatkowo, ponad połowa badanych uznaje sektor automotive za atrakcyjne miejsce pracy[1].
Elastyczność, kreatywność młodego pokolenia oraz ich wiedza i umiejętności z zakresu nowych technologii, są kluczowe w kształtowaniu przyszłości motoryzacji. W tym kontekście FORVIA, poprzez liczne inicjatywy demonstruje, jak ważne jest inwestowanie w młode pokolenie i otwartość na nie.
Fabryka Młodych Talentów FORVIA
Jedną z inicjatyw jest program Fabryka Młodych Talentów, który co roku przyciąga studentów i absolwentów różnych kierunków, a aż 200 z nich dostaje możliwość odbycia płatnego stażu. Tam, pod okiem doświadczonych ekspertów, uczą się oni konstruować m.in. prototypy foteli samochodowych oraz wykonują konstrukcje elementów wnętrza samochodowego, współpracując z wiodącymi markami branży. Fabryka Młodych Talentów oferuje praktyki w zakładach produkcyjnych FORVIA oraz w obszarach wspierających ich pracę (działy prawne, transportu czy HR). Aż 60% uczestniczących w nich osób pozostaje w firmie na samodzielnych stanowiskach jako specjaliści, koordynatorzy czy inżynierowie. Program stażowy FORVII nie wymaga wcześniejszego doświadczenia zawodowego – producent stawia na chęć do rozwoju i nauki nowych kompetencji[2].
Międzynarodowy wolontariat
Rozwój możliwy jest nie tylko w polskich strukturach firmy, ponieważ FORVIA otwiera studentom drzwi do międzynarodowej kariery, oferując stażowy program VIE, który powstał z inicjatywy władz francuskich. W jego ramach młodzież w wieku od 18 do 28 roku życia może wyjechać na rok lub dwa do jednego z zagranicznych oddziałów firmy, działających w 35 krajach na świecie, m.in. w Chinach, Meksyku, Tajlandii. Staż można odbyć w dziale badań, produkcji, innowacji, finansów i w wielu innych obszarach działalności FORVIA. Od początku istnienia programu (2010 r.) wzięło w nim udział ponad 1100 osób z 26 krajów.
– Wspieranie młodych ludzi stawiających swoje pierwsze kroki w świecie automotive jest dla nas bardzo ważne, ponieważ to oni mają szanse zostać najlepszymi specjalistami w przyszłości. Cieszymy się, że tyle ambitnych i chętnych do rozwoju osób, decyduje się wziąć udział w naszych programach stażowych. Są to studenci różnych kierunków, jednak wszystkich z nich cechuje ogromne zaangażowanie, otwartość na nowe doświadczenia i wyzwania zawodowe – podkreśla Ewa Kwiecińska Country Communication Manager FORVIA w Polsce.
Razem na prestiżowych wydarzeniach
FORVIA promując pracę w branży automotive pojawia się na wydarzeniach ściśle z nią powiązanych. Marka wykorzystując popularność, jaką cieszy się w Polsce i za granicą Formuła 1 została sponsorem tegorocznej, 40. już edycji Formula Student (Formula SAE). Dzięki wsparciu m.in. FORVII młodzi inżynierowie po raz pierwszy mogli zaprezentować swoje umiejętności przed polskim audytorium.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Podczas wydarzenia zespoły zmierzyły się w emocjonującym wyścigu na Autodromie Słomczyn, uprzednio konstruując własne bolidy wyścigowe. To wyjątkowa okazja dla studentów kierunków inżynierskich do praktycznego wykorzystania swojej wiedzy. Do sukcesu inauguracyjnej edycji, do której zaproszono osoby z całego świata, przyczyniła się także niemała reprezentacja kobiet, będących członkiniami rywalizujących ze sobą drużyn. To kolejny krok w procesie otwierania branży motoryzacyjnej na różnorodne zespoły, co sprzyja wzrostowi innowacyjności
i kreatywnego podejścia do tematu diveristy & inclusion w automotive.
– Jako sponsor wydarzenia, przyczyniamy się do kreowania przyszłości branży motoryzacyjnej. Nasze zaangażowanie w Formula Student Poland jest wyrazem zobowiązania wobec młodych talentów. Przekazujemy im wiedzę oraz doświadczenie, dając solidny start i możliwość na osiąganie wielu zawodowych sukcesów w przyszłości. Dobrze wiemy, jak ważna jest edukacja, dlatego staramy się wspierać inicjatywy, które bezpośrednio dotyczą naszej branży – mówi Daniel Marciniak Dyrektor R&D
FORVIA w Polsce
FORVIA była także sponsorem projektu bezpośrednio związanego i wspieranego przez Formułę 1, odbywającego się pod nazwą F1 in Schools. To przedsięwzięcie skierowane do uczniów w wieku 11-19 lat, rozpoczęło się w 1999 r. w Wielkiej Brytanii i obecnie jest uznane za jedno z największych na świecie wydarzeń edukacyjnych opartych na edukacji STEM (Sciences-Technology-Engineering-Mathematics). Zadaniem każdej z drużyn jest zaprojektowanie miniaturowego modelu bolidu F1 napędzanego sprężonym CO2, który spełnia wymagania organizatora, a następnie wzięcie udziału w wyścigu.
Firma jako sponsor główny projektu, objęła wsparciem merytorycznym i finansowym zwycięską, w eliminacjach krajowych, drużynę Foton Racing, która następnie wzięła udział w ogólnoświatowych finałach w Singapurze.
Z myślą o przyszłości
W nadchodzącym roku FORVIA nadal będzie stawiała na edukację i wsparcie młodych talentów, co pozwoli producentowi nie tylko kontynuować swoją misję, ale także przyczynić się do dalszego rozwoju i innowacji w branży.
– W 2024 roku planujemy podtrzymać nasze wysiłki, a nawet je rozszerzyć poprzez zintensyfikowanie współpracy z uczelniami i instytucjami badawczymi, przy jednoczesnej koncentracj na działaniach związanych z promowaniem różnorodności i inkluzji w miejscu pracy. Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby młodych ludzi i zapewnienie im jeszcze bogatszych i bardziej różnorodnych doświadczeń – deklaruje Kwiecińska.
[1] Randstad Employer Brand Research 2023.
[2] https://www.faurecia-polska.pl/o-nas/wrzuc-swoja-kariere-na-wyzszy-bieg.
Źródło: Forvia